Gårdagens ridpass.

Igår red jag ett pass på ridbanan och det slutade faktiskt riktigt, riktigt bra. I onsdags var han lite motsträvig och jag var likadan så vi bråkade en del då, men jag var igår fast beslutet att jag skulle rida igenom det, hur lång tid det än tog.
 
Och visst var det lite jobbigt i början, men jag gjorde mycket bakdelsväningar och öppnor där jag var noga med att bogarna verkligen hängde med. Varje gång vi vände i ett hörn tänkte jag på bogarna, var de var och att de skulle följa med hela tiden. Försökte vända bogarna innan bakdelen en del för att inte bogarna ska flyta iväg. Anledningen till att jag tänkte på dem hela tiden är för att jag har märkt att våra problem grundar sig på just att bogarna gärna flyter iväg.
 
Galoppen var det stora orosmomentet då den var vad som hade krånglat dagen innan, men jag tänkte på var jag lärt mig under Almroths clinic. Hon berättade att man aldrig ska använda knäet i ridningen, förrutom att man kan skjuta in bogen när den flyter ut. Jag tänkte på det här och i slutet av passet när jag gjort alla bogövningar kunde jag vända Mårten enbart genom att trycka med knäet! Han vänder superfint i både galopp, trav och skritt och jag kunde ändå ställa honom i sidan. Han var så fin i slutet och jag hade kunnat rida i flera timmar.
 
Finaste pållen efter ett lyckat ridpass!
PUBLICERAT 2013-02-15 | 14:36:00 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Igår red jag ett pass på ridbanan och det slutade faktiskt riktigt, riktigt bra. I onsdags var han lite motsträvig och jag var likadan så vi bråkade en del då, men jag var igår fast beslutet att jag skulle rida igenom det, hur lång tid det än tog.
 
Och visst var det lite jobbigt i början, men jag gjorde mycket bakdelsväningar och öppnor där jag var noga med att bogarna verkligen hängde med. Varje gång vi vände i ett hörn tänkte jag på bogarna, var de var och att de skulle följa med hela tiden. Försökte vända bogarna innan bakdelen en del för att inte bogarna ska flyta iväg. Anledningen till att jag tänkte på dem hela tiden är för att jag har märkt att våra problem grundar sig på just att bogarna gärna flyter iväg.
 
Galoppen var det stora orosmomentet då den var vad som hade krånglat dagen innan, men jag tänkte på var jag lärt mig under Almroths clinic. Hon berättade att man aldrig ska använda knäet i ridningen, förrutom att man kan skjuta in bogen när den flyter ut. Jag tänkte på det här och i slutet av passet när jag gjort alla bogövningar kunde jag vända Mårten enbart genom att trycka med knäet! Han vänder superfint i både galopp, trav och skritt och jag kunde ändå ställa honom i sidan. Han var så fin i slutet och jag hade kunnat rida i flera timmar.
 
Finaste pållen efter ett lyckat ridpass!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0