Dagens väldigt snöiga ridpass.

Idag skrittade jag tillsammans med en tjej som har tagit hand om en häst i stallet ut en lång runda. Det var verkligen inget optimalt väder och vi var blöta redan innan vi hade hunnit 500m från stallet, men vi hade det ganska trevligt ändå. Hästarna var glada för att få komma ut en runda trots vädret.
 
Vi såg ut som snögubbar när vi kom tillbaka till stallet efter nästan 1,5 timmes skrittur och var helt dygnsura av all blötsnö. Jag red med hoppsadeln och hacket och Mårten kändes jättefin. Han var inte lika stel i sidorna idag tyckte jag inte. Sen vet man ju aldrig riktigt med hackamoret eftersom man inte kan ta riktigt samma tygeltag med det, men han skrittade på bra fram till handen under hela turen.
 
Efter ridturen så stod han och jäspade i gången, den sötnosen. Han var varm och go när jag tog av de två täckena som jag hade haft på under ridturen och verkade tycka det var rätt skönt att komma in i stallet och bara stå i gången tills jag var klar i hans box. Nytt spån och massa mat senare såg han ganska så nöjd ut!
 
PUBLICERAT 2013-02-06 | 21:17:00 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag skrittade jag tillsammans med en tjej som har tagit hand om en häst i stallet ut en lång runda. Det var verkligen inget optimalt väder och vi var blöta redan innan vi hade hunnit 500m från stallet, men vi hade det ganska trevligt ändå. Hästarna var glada för att få komma ut en runda trots vädret.
 
Vi såg ut som snögubbar när vi kom tillbaka till stallet efter nästan 1,5 timmes skrittur och var helt dygnsura av all blötsnö. Jag red med hoppsadeln och hacket och Mårten kändes jättefin. Han var inte lika stel i sidorna idag tyckte jag inte. Sen vet man ju aldrig riktigt med hackamoret eftersom man inte kan ta riktigt samma tygeltag med det, men han skrittade på bra fram till handen under hela turen.
 
Efter ridturen så stod han och jäspade i gången, den sötnosen. Han var varm och go när jag tog av de två täckena som jag hade haft på under ridturen och verkade tycka det var rätt skönt att komma in i stallet och bara stå i gången tills jag var klar i hans box. Nytt spån och massa mat senare såg han ganska så nöjd ut!
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0