Dagens ridpass.

Idag tog jag ett pass på ridbanan. Jag skrittade näst intill hela tiden då det är hårt i marken, och övade mycket på böjningar och slutor. Speciellt i högersidan där han var stel idag. Han var mjuk och loss i vänstersidan men ville verkligen inte släppa högersidan idag. Jag kände flera gånger att han inte trampade under med vänster bak och höger bog ville gärna glida ut lite då och då så jag jobbade jättemycket med slutor i höger varv. Gjorde en del bak- och framdelsvändningar också. 
 
I slutet när han hade blivit lite mjukare travade jag, trots att det är hårt i marken. Mårten behöver röra på benen lite så jag travade något varv eller två. Övade på avsaktningar. Det kommer vi behöva träna på efter vintern! Slutade hela passet med att göra halter, för att se så han svarade för förhållningen. Det var lite si sådär idag, så vi backade en del där. 
 
Jag tycker ändå att han skötte sig okej idag. Vi har ju inte kunnat hålla igång alls och de senaste veckorna har det inte hänt speciellt mycket över huvudtaget så jag låter det vara lite nu. Det är ju bara att jobba igenom för loss blir han ju, det märker man!
 
Gammal bild på Mårren.
PUBLICERAT 2013-02-05 | 18:01:24 | KATEGORI Vardagen | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag tog jag ett pass på ridbanan. Jag skrittade näst intill hela tiden då det är hårt i marken, och övade mycket på böjningar och slutor. Speciellt i högersidan där han var stel idag. Han var mjuk och loss i vänstersidan men ville verkligen inte släppa högersidan idag. Jag kände flera gånger att han inte trampade under med vänster bak och höger bog ville gärna glida ut lite då och då så jag jobbade jättemycket med slutor i höger varv. Gjorde en del bak- och framdelsvändningar också. 
 
I slutet när han hade blivit lite mjukare travade jag, trots att det är hårt i marken. Mårten behöver röra på benen lite så jag travade något varv eller två. Övade på avsaktningar. Det kommer vi behöva träna på efter vintern! Slutade hela passet med att göra halter, för att se så han svarade för förhållningen. Det var lite si sådär idag, så vi backade en del där. 
 
Jag tycker ändå att han skötte sig okej idag. Vi har ju inte kunnat hålla igång alls och de senaste veckorna har det inte hänt speciellt mycket över huvudtaget så jag låter det vara lite nu. Det är ju bara att jobba igenom för loss blir han ju, det märker man!
 
Gammal bild på Mårren.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0