Dagens ridpass.

 
Idag startade vi ridpasset med att skritta fram en runda runt byn. Han var på hugget, glad och framåt. Skoj! Den rundan är ca 1,5km så det känns lagom för honom att skritta innan vi gör någonting. Gick sedan in på banan och tänkte bara känna på honom lite. Han var lite hängig i högersidan, men kändes ändå fin i skritten.
 
I traven vill han gärna rakställa sig i lite väl mycket, och jag blir gärna lite dragandes i handen (fy!!). Travade en stund och började galoppera där han var fin, även om det är lite samma problem som i traven. Jag tror mycket beror på min hand så jag måste tänka på det. Annars var han trevlig att rida idag. Han var mjuk i sidorna och gjorde allt jag bad honom om bra. Så jag red inte speciellt länge på banan. 20-30min som max.
 
 
PUBLICERAT 2013-02-22 | 22:53:00 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Idag startade vi ridpasset med att skritta fram en runda runt byn. Han var på hugget, glad och framåt. Skoj! Den rundan är ca 1,5km så det känns lagom för honom att skritta innan vi gör någonting. Gick sedan in på banan och tänkte bara känna på honom lite. Han var lite hängig i högersidan, men kändes ändå fin i skritten.
 
I traven vill han gärna rakställa sig i lite väl mycket, och jag blir gärna lite dragandes i handen (fy!!). Travade en stund och började galoppera där han var fin, även om det är lite samma problem som i traven. Jag tror mycket beror på min hand så jag måste tänka på det. Annars var han trevlig att rida idag. Han var mjuk i sidorna och gjorde allt jag bad honom om bra. Så jag red inte speciellt länge på banan. 20-30min som max.
 
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0