Apropå att äta häst.

Vill bara tipsa om en väldigt vettig och bra krönika, enligt mig i varje fall. Det är Petra Andersson som har skrivit en krönika om den gigantiskt stora hästköttsdebatten som har pågått de senaste dagarna. Jag kan säga att jag håller med henne till punkt och pricka i allt hon har skrivit i den där texten. Läs själva här, och bilda er en egen uppfattning.
 
"Våra hästar har namn och vi har långa och nära relationer med dem. Hästar har personliga egenskaper och individualitet, som man upptäcker när man lär känna dem. Är det verkligen önskvärt att vi går mot våra känslor och börjar se sådana djur som mat? Att se våra hästar som köttresurser, är det verkligen bra för oss? Eller för hästarna?"
 

PUBLICERAT 2013-02-18 | 14:20:00 | KATEGORI Tips från coachen | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vill bara tipsa om en väldigt vettig och bra krönika, enligt mig i varje fall. Det är Petra Andersson som har skrivit en krönika om den gigantiskt stora hästköttsdebatten som har pågått de senaste dagarna. Jag kan säga att jag håller med henne till punkt och pricka i allt hon har skrivit i den där texten. Läs själva här, och bilda er en egen uppfattning.
 
"Våra hästar har namn och vi har långa och nära relationer med dem. Hästar har personliga egenskaper och individualitet, som man upptäcker när man lär känna dem. Är det verkligen önskvärt att vi går mot våra känslor och börjar se sådana djur som mat? Att se våra hästar som köttresurser, är det verkligen bra för oss? Eller för hästarna?"
 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0