9 februari 2013

 
Hemkommen från en lång dag med hästinriktning! Jag åkte här ifrån vid kl. 09.00 idag på morgonen, och har sedan dess hållt mig utomhus varvat med stall hela dagen. Är mäktigt trött nu men jag har haft det jätteskoj! Ridturen med Isa var uppskattad och hästen är ju så fantastisk så jag vill gråta lite. Drömhästen nr. 1!
 
Föreläsningen hölls av Catharina Almroth, som är dressyrryttare och även domare upp till St. George. Superduktig som alltid har massa tips och är intressant och rolig att lyssna på. Jag ska bestämt träna för henne någon gång, jag fasar bara för det lite grann då jag vet av andra att det alltid går så jäkla dåligt första träningen då hon förespråkar sitsen väldigt mycket, och eftersom man oftast sitter fel blir det ofta väldigt jobbigt.  Men det är bara att kämpa igenom för bättre vill man ju bli!
 
Ikväll är det bara slapp för mig. Imorgon ska jag nämligen ha utsläppet i stallet vid kl. 07.00 och sedan ska jag rida och fixa allt i stallet, innan jag ska åka och hjälpa till på programridningen som är imorgon för just Almroth. Blev förfrågad att skriva innan idag och det tyckte jag att jag kunde göra.
 
En hästhelg blev det men det är ju väldigt roligt och inspirerande tycker jag!
PUBLICERAT 2013-02-09 | 19:39:00 | KATEGORI Vardagen | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Hemkommen från en lång dag med hästinriktning! Jag åkte här ifrån vid kl. 09.00 idag på morgonen, och har sedan dess hållt mig utomhus varvat med stall hela dagen. Är mäktigt trött nu men jag har haft det jätteskoj! Ridturen med Isa var uppskattad och hästen är ju så fantastisk så jag vill gråta lite. Drömhästen nr. 1!
 
Föreläsningen hölls av Catharina Almroth, som är dressyrryttare och även domare upp till St. George. Superduktig som alltid har massa tips och är intressant och rolig att lyssna på. Jag ska bestämt träna för henne någon gång, jag fasar bara för det lite grann då jag vet av andra att det alltid går så jäkla dåligt första träningen då hon förespråkar sitsen väldigt mycket, och eftersom man oftast sitter fel blir det ofta väldigt jobbigt.  Men det är bara att kämpa igenom för bättre vill man ju bli!
 
Ikväll är det bara slapp för mig. Imorgon ska jag nämligen ha utsläppet i stallet vid kl. 07.00 och sedan ska jag rida och fixa allt i stallet, innan jag ska åka och hjälpa till på programridningen som är imorgon för just Almroth. Blev förfrågad att skriva innan idag och det tyckte jag att jag kunde göra.
 
En hästhelg blev det men det är ju väldigt roligt och inspirerande tycker jag!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0