Dagens ridpass - kort format.

Efter passet igår bestämde jag ganska fort att jag skulle sätta på Mårten en gummisnodd under passet idag för att hjälpa honom ner i formen och för att få honom att slappna av och inte gå och spänna sig. Sagt och gjort, jag satte på honom en gummisnodd som jag spände mellan frambenen. 
 
Det kändes sådär i början, och han gick varken fram eller släppte i sidorna. Idag tänkte jag inte sluta rida förrän jag hade löst det och det kändes bra, så jag red på. Och efter mycket övergångar, volter och böjningar började Mårten sakta men säkert mjukna, vilket är väldigt skönt.
 
I slutet gick han lågt och runt och det gick att böja och ställa - dock inte till den grad jag ville men det var definitivt ljusår ifrån hur det var igår och i början på passet. Det känns som att det är på rätt väg nu i alla fall. 
 

Gammal bild på sötnosen!

PUBLICERAT 2012-09-18 | 23:42:00 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Efter passet igår bestämde jag ganska fort att jag skulle sätta på Mårten en gummisnodd under passet idag för att hjälpa honom ner i formen och för att få honom att slappna av och inte gå och spänna sig. Sagt och gjort, jag satte på honom en gummisnodd som jag spände mellan frambenen. 
 
Det kändes sådär i början, och han gick varken fram eller släppte i sidorna. Idag tänkte jag inte sluta rida förrän jag hade löst det och det kändes bra, så jag red på. Och efter mycket övergångar, volter och böjningar började Mårten sakta men säkert mjukna, vilket är väldigt skönt.
 
I slutet gick han lågt och runt och det gick att böja och ställa - dock inte till den grad jag ville men det var definitivt ljusår ifrån hur det var igår och i början på passet. Det känns som att det är på rätt väg nu i alla fall. 
 

Gammal bild på sötnosen!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0