Dagens ridpass.

Idag blev det en bra uteritt tillsammans med Hannah och Frost och min pojkvän. Det blev en ganska bra runda på lite över en timme med mycket skritt, trav och galopp. Vi fick in alltihopa och hästarna verkade glada och nöjda tillbaka i stallet. 
 
Det blev en del backträning, då vägarna är väldigt upp och ner hela tiden, så de fick definitivt jobba på en del. Vilket både Mårten och Frost behöver. Det har regnat hela dagen här, så vi klädde på oss (i alla fall jag) och hästarna kläder och ländtäcken, för att de inte skulle bli blöta och nerkylda. Vilket jag tror de uppskattade.
 
Efter ridturen fick de på sig täcken och släpptes ut i hagen igen. Båda gick iväg till sitt nya matställe (längst ner i hagen) och verkade ganska nöjda med livet.
 
 
Imorgon blir det ett pass på ridbanan, hoppas på att kunna rida igenom honom lite.
Känner dock att jag behöver en träning för Sussi nu. Stort behov.
 
Bild från en annan dag.
PUBLICERAT 2012-09-21 | 19:26:00 | KATEGORI Vardagspass | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag blev det en bra uteritt tillsammans med Hannah och Frost och min pojkvän. Det blev en ganska bra runda på lite över en timme med mycket skritt, trav och galopp. Vi fick in alltihopa och hästarna verkade glada och nöjda tillbaka i stallet. 
 
Det blev en del backträning, då vägarna är väldigt upp och ner hela tiden, så de fick definitivt jobba på en del. Vilket både Mårten och Frost behöver. Det har regnat hela dagen här, så vi klädde på oss (i alla fall jag) och hästarna kläder och ländtäcken, för att de inte skulle bli blöta och nerkylda. Vilket jag tror de uppskattade.
 
Efter ridturen fick de på sig täcken och släpptes ut i hagen igen. Båda gick iväg till sitt nya matställe (längst ner i hagen) och verkade ganska nöjda med livet.
 
 
Imorgon blir det ett pass på ridbanan, hoppas på att kunna rida igenom honom lite.
Känner dock att jag behöver en träning för Sussi nu. Stort behov.
 
Bild från en annan dag.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Hanna

vilken fin häst du har!

Svar: Åh tack! :) Tycker han är galet vacker jag själv, men alltid extra roligt att någon annan delar samma uppfattning!
Frida Holgersson

2012-10-10 @ 18:24:38
URL: http://wipsochjag.blogg.se/





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0