Nytänk för att hitta tillbaka.

Den största anledningen till att jag pausade bloggen lite var att det gick fruktansvärt dåligt i ridningen. Jag kan inte påstå att det har blivit mycket bättre ännu, men jag har fått tillbaka knistan lite. Jag blir väldigt tom på motivation när jag känner att det går sämre på hästfronten, vilket gjorde att jag också tappade allt intresse för bloggen. Detta går dock oftast så bra så att det löser sig i slutändan ändå, och nu är jag redo för nya tag med bloggen igen.
 
Som sagt är ridningen inte min starka sida för tillfället. De senaste veckorna har det bara gått rakt neråt i en väldigt skarp kurva, och jag blev både ledsen, besviken och arg för att det gjorde det. Nu, när jag har haft lite tid att tänka igenom allting inser jag att det finns flera faktorer till varför det går dåligt. 
 
  • Mårten har sedan ett tag tillbaka börjat sätta sin vinterpäls. Vilket resulterar i en del pälsfällning samt trötthet från hans sida.
  • Temperaturen  ute har sjukit drastiskt här hemma de senaste veckorna, vilket jag tror i resulterar i en lite stelare pålle än vanligt. Mårten är en sådan häst man får rida loss varje dag, men det har varit mycket kämpigare och har inte alltid löst sig.
  • Vi har inte tränat på ett bra tag, vilket resulterar i att jag rider sämre =  gör inte hästen bättre.
  • Och till sist, som jag inte vet har en faktor eller inte, men ändå har med i tankarna är att vi har stoppat om sadeln vilket har gjort att den blivit helt anorlunda (och ligger bättre) vilket Mårten inte är van vid.
 
För att komma ur den onda cirkeln som blir när allt bara går emot har jag valt att släppa alla krav för tillfället och bara lulla runt. Ta hela ridningen med en nypa salt och inte ställa massa onödiga krav på mig och Herr M. Vi har ridit ut i skogen, till och med vilat ett tag, och bara ridit kravlöst på banan de senaste dagarna. Jag har faktiskt ridit på slappa tyglar och har jag tagit kontakt har den varit väldigt mjuk och inget krävande. Skrittat mycket och gjort sådant som Mårten tycker är kul, vilket jag ska fortsätta med ett tag till.
 
 
Jag tror både jag och Mårten behöver det här. Vi behöver hitta det roliga i allt allvar.
Båda två behöver känna att allt inte är jobbigt och svårt. Utan att det kan vara väldigt enkelt också.
PUBLICERAT 2012-10-07 | 21:16:23 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Den största anledningen till att jag pausade bloggen lite var att det gick fruktansvärt dåligt i ridningen. Jag kan inte påstå att det har blivit mycket bättre ännu, men jag har fått tillbaka knistan lite. Jag blir väldigt tom på motivation när jag känner att det går sämre på hästfronten, vilket gjorde att jag också tappade allt intresse för bloggen. Detta går dock oftast så bra så att det löser sig i slutändan ändå, och nu är jag redo för nya tag med bloggen igen.
 
Som sagt är ridningen inte min starka sida för tillfället. De senaste veckorna har det bara gått rakt neråt i en väldigt skarp kurva, och jag blev både ledsen, besviken och arg för att det gjorde det. Nu, när jag har haft lite tid att tänka igenom allting inser jag att det finns flera faktorer till varför det går dåligt. 
 
  • Mårten har sedan ett tag tillbaka börjat sätta sin vinterpäls. Vilket resulterar i en del pälsfällning samt trötthet från hans sida.
  • Temperaturen  ute har sjukit drastiskt här hemma de senaste veckorna, vilket jag tror i resulterar i en lite stelare pålle än vanligt. Mårten är en sådan häst man får rida loss varje dag, men det har varit mycket kämpigare och har inte alltid löst sig.
  • Vi har inte tränat på ett bra tag, vilket resulterar i att jag rider sämre =  gör inte hästen bättre.
  • Och till sist, som jag inte vet har en faktor eller inte, men ändå har med i tankarna är att vi har stoppat om sadeln vilket har gjort att den blivit helt anorlunda (och ligger bättre) vilket Mårten inte är van vid.
 
För att komma ur den onda cirkeln som blir när allt bara går emot har jag valt att släppa alla krav för tillfället och bara lulla runt. Ta hela ridningen med en nypa salt och inte ställa massa onödiga krav på mig och Herr M. Vi har ridit ut i skogen, till och med vilat ett tag, och bara ridit kravlöst på banan de senaste dagarna. Jag har faktiskt ridit på slappa tyglar och har jag tagit kontakt har den varit väldigt mjuk och inget krävande. Skrittat mycket och gjort sådant som Mårten tycker är kul, vilket jag ska fortsätta med ett tag till.
 
 
Jag tror både jag och Mårten behöver det här. Vi behöver hitta det roliga i allt allvar.
Båda två behöver känna att allt inte är jobbigt och svårt. Utan att det kan vara väldigt enkelt också.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0