Dagens ridpass.

Idag fortsatte jag på det spåret som Anna jobbade med igår. Mårten kändes mycket mjukare i båda sidorna vilket var skönt, då jag var lite orolig över att han skulle ha stelnat till över natten (han är mästare på det). Jag skrittade länge, och tänkte hela tiden på att han inte fick bita sig fast, och gjorde han det höll jag emot och släpte för att han skulle ta stödet själv och inte hänga sig i handen.
 
Efter en skritt på säkert en halvtimme började jag trava lite. Valde att trava i åttor och var noga med att han skulle vara lika mjuk och böjbar i båda sidorna, vilket var lite jobbigare i högersidan. Fick lägga lite extra volter för att känna att han släppte men efter ett tag kändes det bättre.
 
I galoppen är högergaloppen den svåraste. Han skjuter ju gärna ut högerbogen samt vänster bak, och det krävs mycket arbete för att få dem på plats. Jag måste lära mig och orka få ordning på det fortare, men det tar tid det också. Här bråkade vi en hel del, men släppte det och gick vidare till vänstergaloppen. I den sidan är han mycket finare och han gick i en balanserad och rund galopp större delen av tiden, vilket var jätteskönt. Kunde verkligen slappna av och bara sitta och njuta. 
 
Imorgon fortsätter arbetet och sedan får vi se vad som händer till helgen!
PUBLICERAT 2012-10-12 | 01:57:20 | KATEGORI Vardagspass | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag fortsatte jag på det spåret som Anna jobbade med igår. Mårten kändes mycket mjukare i båda sidorna vilket var skönt, då jag var lite orolig över att han skulle ha stelnat till över natten (han är mästare på det). Jag skrittade länge, och tänkte hela tiden på att han inte fick bita sig fast, och gjorde han det höll jag emot och släpte för att han skulle ta stödet själv och inte hänga sig i handen.
 
Efter en skritt på säkert en halvtimme började jag trava lite. Valde att trava i åttor och var noga med att han skulle vara lika mjuk och böjbar i båda sidorna, vilket var lite jobbigare i högersidan. Fick lägga lite extra volter för att känna att han släppte men efter ett tag kändes det bättre.
 
I galoppen är högergaloppen den svåraste. Han skjuter ju gärna ut högerbogen samt vänster bak, och det krävs mycket arbete för att få dem på plats. Jag måste lära mig och orka få ordning på det fortare, men det tar tid det också. Här bråkade vi en hel del, men släppte det och gick vidare till vänstergaloppen. I den sidan är han mycket finare och han gick i en balanserad och rund galopp större delen av tiden, vilket var jätteskönt. Kunde verkligen slappna av och bara sitta och njuta. 
 
Imorgon fortsätter arbetet och sedan får vi se vad som händer till helgen!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Camilla

Så skönt att det verka lossna och flyta på bättre nu och jag hoppas det fortsätter så. Kramar

2012-10-12 @ 12:10:34





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0