Torsdagen den 15 mars 2012

Nu har vi snart bott en vecka i nya stallet och Mårten verkar trivas bättre och bättre för varje dag som går! 

Red ett icke så ansträngande dressyrpass igår, mest för att lossa upp honom och få igång honom ordentligt igen. Började med att skritta ut en runda som tar ca. 20 min. Han var lite spänd i början men slappnade av när vi började närma oss stallet igen. Red ner till volten där han dock blev väldigt spänd igen. Försökte att bara få honom mjuk i sidorna och följa mina hjälper. Galopperade för första gången på honom på några dagar och han kändes väldigt fin och lugn efter omständigheterna. 

Idag planeras yttligare ett dressyrpass på volten och hoppas att han slappnar av mer idag. Men det lär komma mer och mer tror jag när han förstår att han kommer få stanna hos sina nyfunna vänner.

Igår skickade Anna även en bild när han låg ner och solade sig i hagen. Så söt! 

PUBLICERAT 2012-03-15 | 13:21:37 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu har vi snart bott en vecka i nya stallet och Mårten verkar trivas bättre och bättre för varje dag som går! 

Red ett icke så ansträngande dressyrpass igår, mest för att lossa upp honom och få igång honom ordentligt igen. Började med att skritta ut en runda som tar ca. 20 min. Han var lite spänd i början men slappnade av när vi började närma oss stallet igen. Red ner till volten där han dock blev väldigt spänd igen. Försökte att bara få honom mjuk i sidorna och följa mina hjälper. Galopperade för första gången på honom på några dagar och han kändes väldigt fin och lugn efter omständigheterna. 

Idag planeras yttligare ett dressyrpass på volten och hoppas att han slappnar av mer idag. Men det lär komma mer och mer tror jag när han förstår att han kommer få stanna hos sina nyfunna vänner.

Igår skickade Anna även en bild när han låg ner och solade sig i hagen. Så söt! 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0