Tjosan!

Ikväll var det löshoppning som stod på schemat! Tre hästar skulle motioneras och hoppas, var av min var sist ut. Mest för att han är så himla enkel att ha och göra med i sådanna situationer. Större delen av tiden i alla fall. 

Min häst är väldigt speciell att ha att göra med. Enkel och svår på samma gång. Men han är en härlig häst, glad och positiv! Bästa vännen man kan ha. 

Imorgon ska han få vila, alternativt en promenad för att mjuka upp eventuell träningsvärk och stelhet. Det beror lite på vad som hinns med, höleverans i stallet vid nio och gärna hemma innan tolv för att göra sig fin och ren till dagens födelsedagskalas för min kära mor. Vi får väl se hur det går. Får hoppas på många medhjälpare!

På måndag ska det ridas igen. Vad vet jag inte riktigt ännu, känner att vi borde hoppa lite oftare men sen behövs mycket dressyr och markarbetet. Vi får se. En kombination kanske.

Peace.
PUBLICERAT 2012-03-04 | 00:03:41 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ikväll var det löshoppning som stod på schemat! Tre hästar skulle motioneras och hoppas, var av min var sist ut. Mest för att han är så himla enkel att ha och göra med i sådanna situationer. Större delen av tiden i alla fall. 

Min häst är väldigt speciell att ha att göra med. Enkel och svår på samma gång. Men han är en härlig häst, glad och positiv! Bästa vännen man kan ha. 

Imorgon ska han få vila, alternativt en promenad för att mjuka upp eventuell träningsvärk och stelhet. Det beror lite på vad som hinns med, höleverans i stallet vid nio och gärna hemma innan tolv för att göra sig fin och ren till dagens födelsedagskalas för min kära mor. Vi får väl se hur det går. Får hoppas på många medhjälpare!

På måndag ska det ridas igen. Vad vet jag inte riktigt ännu, känner att vi borde hoppa lite oftare men sen behövs mycket dressyr och markarbetet. Vi får se. En kombination kanske.

Peace.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0