Måndagen den 26 mars 2012

I helgen har det varit lite varierande motion för min pållehäst. I lördags blev det en lite längre uteritt som tog ca 1 timme tillsammans med stallägaren. Trevligt och behövligt för min häst! Igår jobbade jag till fem och var inte alls sugen på att rida eller göra något speciellt med honom så han fick stå kvar i hagen och äta sitt hö istället.

Idag är planen än så länge att han ska longeras en stund. Ska sätta fast longergjorden ordentligt då den skavde bort hår på honom förra veckan när han longerades senast. Hoppas verkligen det löser problemet för det vore fruktansvärt surt om jag måste lägga ut pengar på en ny för att den här inte fungerar... 

Så himla skönt att det har varit fint väder den senaste tiden! Mårten har fått gå utan täcke på dagarna, men täcke på nätterna. Så härligt för honom tror jag. 


Mårten i sin hage i somras!
PUBLICERAT 2012-03-26 | 14:08:17 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I helgen har det varit lite varierande motion för min pållehäst. I lördags blev det en lite längre uteritt som tog ca 1 timme tillsammans med stallägaren. Trevligt och behövligt för min häst! Igår jobbade jag till fem och var inte alls sugen på att rida eller göra något speciellt med honom så han fick stå kvar i hagen och äta sitt hö istället.

Idag är planen än så länge att han ska longeras en stund. Ska sätta fast longergjorden ordentligt då den skavde bort hår på honom förra veckan när han longerades senast. Hoppas verkligen det löser problemet för det vore fruktansvärt surt om jag måste lägga ut pengar på en ny för att den här inte fungerar... 

Så himla skönt att det har varit fint väder den senaste tiden! Mårten har fått gå utan täcke på dagarna, men täcke på nätterna. Så härligt för honom tror jag. 


Mårten i sin hage i somras!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0