Det går framåt!

Igår blev det ett kort pass på volten! Var stressad för att komma hem och passa ett tåg till Lammhult, men fick igenom honom hyffsat fort faktiskt. Han var lite stroppig i början, kollade på allt runt omkring, var väldigt framåt hela tiden och ville gärna hålla på med något helt annat. 

Men så fort jag bad honom flytta gjorde han det, enklare än vanligtvis. Gjorde bara travarbete och lite skrittarbete pga tiden var så kort, men efter några minuters volter så slappnade han av fint i traven, precis som i skritten innan. Han är även lite bättre i halterna. Stannar nästintill utan problem när jag ber honom nu, från skritt, och står still. Vilket är jätteskönt! Nu ska det bara funka helt och hållet och sen ska vi gå vidare från trav också. 

Gick ifrån ridpasset med en bra känsla! Det har verkligen gått framåt sedan jag fick hem honom. Så kul!


Finingen i hagen igår!
PUBLICERAT 2012-03-07 | 12:27:57 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Igår blev det ett kort pass på volten! Var stressad för att komma hem och passa ett tåg till Lammhult, men fick igenom honom hyffsat fort faktiskt. Han var lite stroppig i början, kollade på allt runt omkring, var väldigt framåt hela tiden och ville gärna hålla på med något helt annat. 

Men så fort jag bad honom flytta gjorde han det, enklare än vanligtvis. Gjorde bara travarbete och lite skrittarbete pga tiden var så kort, men efter några minuters volter så slappnade han av fint i traven, precis som i skritten innan. Han är även lite bättre i halterna. Stannar nästintill utan problem när jag ber honom nu, från skritt, och står still. Vilket är jätteskönt! Nu ska det bara funka helt och hållet och sen ska vi gå vidare från trav också. 

Gick ifrån ridpasset med en bra känsla! Det har verkligen gått framåt sedan jag fick hem honom. Så kul!


Finingen i hagen igår!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0