Träning för Sussi - utvärdering.

Träningen idag gick jättebra! Det kändes lite som vanligt i början. Lite knackigt och motsträvigt, men Sussi, som jag aldrig tränat för innan förklarade varför och vad jag skulle tänka på och var väldigt noga med att poängtera att allt som jag tyckte det kändes som kanske inte riktigt vart vad bilden egentligen var. 

Jag fick innan passets början förklara vad det var jag var ute efter i träningen. Vad jag ville med just det här träningspasset. Något som jag tycker är väldigt viktigt att göra - sätta upp ett konkret mål att arbeta efter - men som jag tyvärr glömmer lite allt för ofta.




Man kan sammarfatta passet genom att säga att jag MÅSTE tänka på mina händer. Jag blir väldigt lätt orolig och har lätt för att trixa lite för mycket med händerna. De ska vara stilla och verka ledande när det behövs, vägvisande och egentligen bara som ett komplement till sitsen. För att citera Sussi "du ska kunna rida med sytrådar i händerna".

I slutet av passet gick Mårten som en klocka, och allt kändes fantastiskt. Det är den känslan jag vill hitta vid varje pass. Om så inte i början i alla fall i slutet. Det är dit jag vill komma och det är därifrån jag vill bygga vår styrka i ridningen. Men för att göra det måste jag lära mig att hitta dit. När vi väl kommer dit lugnar sig händerna och min sits blir mycket bättre, men jag måste lära mig att den ska vara lugn och bra även när det är som jobbigast och Mårten behöver mitt stöd. Detta ska jag träna mycket mer på.

Tummen upp för dagens pass och Sussi! Och även för Mårten (och mig) som skötte sig jättebra! Fina killen.
PUBLICERAT 2012-07-31 | 00:00:00 | KATEGORI Träningar | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Träningen idag gick jättebra! Det kändes lite som vanligt i början. Lite knackigt och motsträvigt, men Sussi, som jag aldrig tränat för innan förklarade varför och vad jag skulle tänka på och var väldigt noga med att poängtera att allt som jag tyckte det kändes som kanske inte riktigt vart vad bilden egentligen var. 

Jag fick innan passets början förklara vad det var jag var ute efter i träningen. Vad jag ville med just det här träningspasset. Något som jag tycker är väldigt viktigt att göra - sätta upp ett konkret mål att arbeta efter - men som jag tyvärr glömmer lite allt för ofta.




Man kan sammarfatta passet genom att säga att jag MÅSTE tänka på mina händer. Jag blir väldigt lätt orolig och har lätt för att trixa lite för mycket med händerna. De ska vara stilla och verka ledande när det behövs, vägvisande och egentligen bara som ett komplement till sitsen. För att citera Sussi "du ska kunna rida med sytrådar i händerna".

I slutet av passet gick Mårten som en klocka, och allt kändes fantastiskt. Det är den känslan jag vill hitta vid varje pass. Om så inte i början i alla fall i slutet. Det är dit jag vill komma och det är därifrån jag vill bygga vår styrka i ridningen. Men för att göra det måste jag lära mig att hitta dit. När vi väl kommer dit lugnar sig händerna och min sits blir mycket bättre, men jag måste lära mig att den ska vara lugn och bra även när det är som jobbigast och Mårten behöver mitt stöd. Detta ska jag träna mycket mer på.

Tummen upp för dagens pass och Sussi! Och även för Mårten (och mig) som skötte sig jättebra! Fina killen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Molly - jmphoto.webblogg.se. ♥

Söt bild! :)

2012-08-01 @ 13:15:24
URL: http://jmphoto.webblogg.se/





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0