Måndagen 23 juli

Hej bloggen!

Jag har inte uppdaterat någonting i helgen för att jag har umgåtts med min pojkvän och våra vänner! Kände att det var viktigare än bloggen faktiskt...

Mårten har i vilket fall ändå gått varje dag, både hårda och lugna pass. I fredags red jag och en stallkompis ut med hästarna för att intervallträna dem i backar och på plant underlag. Vi värmde upp i trav och skritt en bra stund innan vi började galoppera, vilket hästarna tyckte var superskoj! Var ute i lite mer än en timme och galopperade och skrittade, och efteråt var hästarna lagom trötta. 

I lördags hämtade jag, med hjälp av några vänner, hem massa spån och red därefter bara ett litet enklare pass på Mårten. Han kändes lite stel (träningsvärk?) men gick helt ok med tanke på att jag inte red särskillt länge och inte krävde någonting av honom.

Igår red jag bara ut en runda. Skrittade hela tiden och för det mesta även på långa tyglar. Var bara de sista fem minuterna som jag kortade upp tyglarna. Vet inte riktigt hur länge jag var ute, men 50-40 minuter kanske. Hittade lite nya vägar i skogen och Mårten träffade på lite nya kompisar i en hage. Urgulliga åringar!!





De stod och tittade på varandra hur länge som helst! Fick verkligen
mana bort Mårten. Haha.
PUBLICERAT 2012-07-23 | 15:01:18 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej bloggen!

Jag har inte uppdaterat någonting i helgen för att jag har umgåtts med min pojkvän och våra vänner! Kände att det var viktigare än bloggen faktiskt...

Mårten har i vilket fall ändå gått varje dag, både hårda och lugna pass. I fredags red jag och en stallkompis ut med hästarna för att intervallträna dem i backar och på plant underlag. Vi värmde upp i trav och skritt en bra stund innan vi började galoppera, vilket hästarna tyckte var superskoj! Var ute i lite mer än en timme och galopperade och skrittade, och efteråt var hästarna lagom trötta. 

I lördags hämtade jag, med hjälp av några vänner, hem massa spån och red därefter bara ett litet enklare pass på Mårten. Han kändes lite stel (träningsvärk?) men gick helt ok med tanke på att jag inte red särskillt länge och inte krävde någonting av honom.

Igår red jag bara ut en runda. Skrittade hela tiden och för det mesta även på långa tyglar. Var bara de sista fem minuterna som jag kortade upp tyglarna. Vet inte riktigt hur länge jag var ute, men 50-40 minuter kanske. Hittade lite nya vägar i skogen och Mårten träffade på lite nya kompisar i en hage. Urgulliga åringar!!





De stod och tittade på varandra hur länge som helst! Fick verkligen
mana bort Mårten. Haha.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0