Lympos havrefri Müsli

De flesta hästar som tränas och tävlas äter oftast något kompliment till grovfodret, vilket också Mårten gör. Jag har provat mig fram bland många olika fodersorter och byter gärna beroende på årstid och vad hästen behöver för vitaminer och tillskott. Innan har Mårtis stått på korn, valigt kraftpellets och lucern (när jag velat att han ska gå upp i vikt). Ett tag provade jag även vetekli och den allra första tiden när jag hade honom stod han på havre och betfor.

Idag är situationen ändrad och han äter längre inte något av ovanstående. Nu på sommaren behöver han inte speciellt mycket kraft, då han går ute så pass mycket i hagen och äter mycket gräs men jag väljer ändå att ha honom på det, i mindre mängd.


För tillfället, och den senaste tiden, äter Mårten Lympos havrefria müsli! De som äger stallet har det müslin från Lympos till sina hästar och rekommenderade det, då det innehåller alla vitaminer, oljor m.m som hästarna behöver. Och eftersom att allting redan finns i müslin behöver man inte lägga till något annat foder. Mårten har inte stått på det superlänge, och jag har därför inte direkt märkt någon skillnad på honom, men jag tror det kan passa oss ganska så bra!


Mårten tycker i alla fall om det, och t.o.m jag tycker det ser gott ut!
PUBLICERAT 2012-07-23 | 18:14:00 | KATEGORI Allmänt | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De flesta hästar som tränas och tävlas äter oftast något kompliment till grovfodret, vilket också Mårten gör. Jag har provat mig fram bland många olika fodersorter och byter gärna beroende på årstid och vad hästen behöver för vitaminer och tillskott. Innan har Mårtis stått på korn, valigt kraftpellets och lucern (när jag velat att han ska gå upp i vikt). Ett tag provade jag även vetekli och den allra första tiden när jag hade honom stod han på havre och betfor.

Idag är situationen ändrad och han äter längre inte något av ovanstående. Nu på sommaren behöver han inte speciellt mycket kraft, då han går ute så pass mycket i hagen och äter mycket gräs men jag väljer ändå att ha honom på det, i mindre mängd.


För tillfället, och den senaste tiden, äter Mårten Lympos havrefria müsli! De som äger stallet har det müslin från Lympos till sina hästar och rekommenderade det, då det innehåller alla vitaminer, oljor m.m som hästarna behöver. Och eftersom att allting redan finns i müslin behöver man inte lägga till något annat foder. Mårten har inte stått på det superlänge, och jag har därför inte direkt märkt någon skillnad på honom, men jag tror det kan passa oss ganska så bra!


Mårten tycker i alla fall om det, och t.o.m jag tycker det ser gott ut!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0