Igångsättning

Igår satte jag äntligen igång Mårten efter sin sommarvila! Jag hade egentligen inte tänkt att ha en vila på honom, då de bästa ridmöjligheterna är på sommaren. Men i och med att hans skor satt så dåligt, och jag inte hade ridit honom av olika skäl, valde jag att låta honom ha lite långledigt ett tag.

I varje fall skrittade jag ut en runda på honom igår. Han har verkligen lagt på sig och det märktes. Men han kändes glad och pigg. Väldigt spänd så det gick inte direkt att komma åt honom, men jag hade inte förväntat mig något annat. Skrittade bara en liten runda på 20-30 min, men det kändes som det var lagom att börja med.

Planen är att sätta igång honom långsamt. Så den här veckan blir det bara skritt hela veckan. Lördag och söndag vet jag ännu inte hur det blir med, då jag ska iväg samt jobba. Men resten av veckan ska han skrittas. Nästa vecka ska jag fortsätta skritta men även börja trava lite lätt. Målet är att vara redo för en LB i mitten på Augusti, vilket jag hoppas vi kommer vara.
PUBLICERAT 2012-07-03 | 12:27:11 | KATEGORI Vardagspass | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Igår satte jag äntligen igång Mårten efter sin sommarvila! Jag hade egentligen inte tänkt att ha en vila på honom, då de bästa ridmöjligheterna är på sommaren. Men i och med att hans skor satt så dåligt, och jag inte hade ridit honom av olika skäl, valde jag att låta honom ha lite långledigt ett tag.

I varje fall skrittade jag ut en runda på honom igår. Han har verkligen lagt på sig och det märktes. Men han kändes glad och pigg. Väldigt spänd så det gick inte direkt att komma åt honom, men jag hade inte förväntat mig något annat. Skrittade bara en liten runda på 20-30 min, men det kändes som det var lagom att börja med.

Planen är att sätta igång honom långsamt. Så den här veckan blir det bara skritt hela veckan. Lördag och söndag vet jag ännu inte hur det blir med, då jag ska iväg samt jobba. Men resten av veckan ska han skrittas. Nästa vecka ska jag fortsätta skritta men även börja trava lite lätt. Målet är att vara redo för en LB i mitten på Augusti, vilket jag hoppas vi kommer vara.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Caroline Bågfeldt

Sv: Jag förstår precis din tanke och det är bra. Men som du säger när det gäller privatryttarna tycker jag föräldrarna får bestäma själv :)

2012-07-11 @ 14:12:28
URL: http://baraacarro.blogg.se/





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0