Gårdagens ridpass.

Sitter på jobbet och ska sluta alldeles strax. Ska bara göra klart det allra sista för dagen. Det var ju ganska deprimerande idag när jag gick ut på morgonen och det var jättefint väder, med vad har jag för det? Jobbar ju. Dock är jag väldigt glad att jag slutar så tidigt som jag gör, då får jag i alla fall utnyttja vädret lite!

Igår blev det ett lite mer krävande pass på Mårten. Jag skrittade fram för hand och värmde sedan upp honom en del i trav innan jag gick in på galoppen. Mårten är verkligen en från-dag-till-daghäst. Han kan gå så bra ena dagen, och dagen efter är han stel och vill inte alls hänga med.

Jag krävde i alla fall lite med bakbensaktivitet i galoppen. Att han verkligen skulle sätta sig på rumpan och gå i en kort galopp och när han gjorde det några steg berömde jag honom och lät honom galoppera på lite mer igen. Passet gick ganska ok, så jag ska jobba vidare på det idag och kanske använda mig av lite bommar. Det är bra för honom så han lär sig lyfta på benen!

Nu blev det här ett ganska trist inlägg, men vi hörs senare ikväll istället!
PUBLICERAT 2012-07-24 | 13:54:56 | KATEGORI Vardagspass | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sitter på jobbet och ska sluta alldeles strax. Ska bara göra klart det allra sista för dagen. Det var ju ganska deprimerande idag när jag gick ut på morgonen och det var jättefint väder, med vad har jag för det? Jobbar ju. Dock är jag väldigt glad att jag slutar så tidigt som jag gör, då får jag i alla fall utnyttja vädret lite!

Igår blev det ett lite mer krävande pass på Mårten. Jag skrittade fram för hand och värmde sedan upp honom en del i trav innan jag gick in på galoppen. Mårten är verkligen en från-dag-till-daghäst. Han kan gå så bra ena dagen, och dagen efter är han stel och vill inte alls hänga med.

Jag krävde i alla fall lite med bakbensaktivitet i galoppen. Att han verkligen skulle sätta sig på rumpan och gå i en kort galopp och när han gjorde det några steg berömde jag honom och lät honom galoppera på lite mer igen. Passet gick ganska ok, så jag ska jobba vidare på det idag och kanske använda mig av lite bommar. Det är bra för honom så han lär sig lyfta på benen!

Nu blev det här ett ganska trist inlägg, men vi hörs senare ikväll istället!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Hanna Martinsson - JUMPLEAGUE

Hej, vilken jätte fin blogg! Fin design! :)

Kram Hanna :)

2012-07-24 @ 16:43:52
URL: http://jumpleague.blogg.se/





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0