Dagens ridpass.

Hallå mina vänner.

Red som planerat ett litet pass på min hästakrake ikväll. Jag måste säga att det gick väldigt bra för att vara igångsättning lite smått sådär. Han var pigg och glad och ville mest springa hela tiden. I alla fall alla gånger som Alice red förbi på Lennart. Då blev det sprätt i tårna på Herr Mårten.

Började med en ganska lång framskrittning då jag försökte få honom lite mjukare i sidorna, avslappnad i hals och nacke och bjuda fram till handen. Jag har ridit lite skänkelvikningar med bakdelen utanför spåret på böjt spår nu de senaste ridpassen, och man märker verkligen att han släpper till lite när man gjort det ett tag. Gjorde i vilket fall som helst det idag med, och han hittade en lång, låg och rund form där han kunde gå ganska okomplicerat.

Travade fram på volter och fyrkantspår och krävde inget speciellt av honom med än att försöka hålla den långa, låga och runda formen vilket jag kan tycka att han skötte bra. Självklart blev han lite stel och tog upp huvudet när han hittade något mycket roligare att koncentrera sig på än ridningen, men han gick ändå att få tillbaka ganska fort idag. Förbättring!


Gammal bild.

Gick efter en stunds travande ner i skritt igen där jag övade lite på en låååångsam skritt, för att han ska stärka sina bakmuskler och övade även lite på halter då han är snabb med att dra upp huvudet i sådana. Jag bestämde mig faktiskt för att prova lite galopp, och fattade till Mårtens förtjusning kanske inte världens bästa galopp, men jag krävde inte så mycket. Stod mycket upp i stigbyglarna men satte mig även ner och jobbade honom lång och låg. Galopperade i båda varven och han skötte sig super. 

Jag är jättenöjd med Mårten Gås idag måste jag säga! Han skötte sig över förväntan och imorgon tror jag det kommer bli lite småhinder för Mårten och Lennart. Tror inte M alls mår dåligt över det!
PUBLICERAT 2012-07-12 | 23:09:00 | KATEGORI Allmänt | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hallå mina vänner.

Red som planerat ett litet pass på min hästakrake ikväll. Jag måste säga att det gick väldigt bra för att vara igångsättning lite smått sådär. Han var pigg och glad och ville mest springa hela tiden. I alla fall alla gånger som Alice red förbi på Lennart. Då blev det sprätt i tårna på Herr Mårten.

Började med en ganska lång framskrittning då jag försökte få honom lite mjukare i sidorna, avslappnad i hals och nacke och bjuda fram till handen. Jag har ridit lite skänkelvikningar med bakdelen utanför spåret på böjt spår nu de senaste ridpassen, och man märker verkligen att han släpper till lite när man gjort det ett tag. Gjorde i vilket fall som helst det idag med, och han hittade en lång, låg och rund form där han kunde gå ganska okomplicerat.

Travade fram på volter och fyrkantspår och krävde inget speciellt av honom med än att försöka hålla den långa, låga och runda formen vilket jag kan tycka att han skötte bra. Självklart blev han lite stel och tog upp huvudet när han hittade något mycket roligare att koncentrera sig på än ridningen, men han gick ändå att få tillbaka ganska fort idag. Förbättring!


Gammal bild.

Gick efter en stunds travande ner i skritt igen där jag övade lite på en låååångsam skritt, för att han ska stärka sina bakmuskler och övade även lite på halter då han är snabb med att dra upp huvudet i sådana. Jag bestämde mig faktiskt för att prova lite galopp, och fattade till Mårtens förtjusning kanske inte världens bästa galopp, men jag krävde inte så mycket. Stod mycket upp i stigbyglarna men satte mig även ner och jobbade honom lång och låg. Galopperade i båda varven och han skötte sig super. 

Jag är jättenöjd med Mårten Gås idag måste jag säga! Han skötte sig över förväntan och imorgon tror jag det kommer bli lite småhinder för Mårten och Lennart. Tror inte M alls mår dåligt över det!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: emilia

Hej!



läs gärna inläggen på vår blogg och se om ni kan få någon tankeställare..

kom gärna med idér om hur vi kan förbättra bloggen.

är du även bra på att göra design hör gärna av dig då!



storyofourlife.webblogg.se

2012-07-13 @ 23:12:33
URL: http://storyofoyrlife.webblogg.se/





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0