Dagens ridpass.

Ridpasset idag kan man sammanfatta såhär: okej början, dålig mitt och bra slut.

Mårten skulle få sig ett litet bompass hade jag tänkt mig, med en liten studs och markbommar. Lite för att träna mitt eget öga också. Började med en lång uppvärmning där jag ville att han skulle vara igenom kroppen och mjuk i sidorna. Det var lite si sådär med den biten då han blev lite trippig och spänd till och från. Men över lag skötte han sig. 


Mårten Gås i sitt favoritställe - hagen.

Det gick ganska bra när vi började med studsen, vi kom rätt och det kändes helt ok. Sedan bytte vi varv och det bara gick skit. Mårten började gnägga efter sina hästkompisar (vilket han gjorde miljontals gånger idag) och slutade lyssna på mig och jag blev irriterad och avståndsbedömningen flög iväg. 

Mitt i allt det kom Alice, och gav mig lite råd och vipps så kom vi bra på hindrena. Efter att vi kommit bra en sista gång (då Mårten för övrigt hade rivit ner alla bommarna på marken) travade jag av honom och sen fick det vara bra. 

Imorgon vet jag inte vad jag ska hitta på. Han behöver verkligen komma ut i skogen nu, men det är så långtråkigt ensammen! Vi får väl se hur vi ska göra...
PUBLICERAT 2012-07-16 | 23:10:10 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ridpasset idag kan man sammanfatta såhär: okej början, dålig mitt och bra slut.

Mårten skulle få sig ett litet bompass hade jag tänkt mig, med en liten studs och markbommar. Lite för att träna mitt eget öga också. Började med en lång uppvärmning där jag ville att han skulle vara igenom kroppen och mjuk i sidorna. Det var lite si sådär med den biten då han blev lite trippig och spänd till och från. Men över lag skötte han sig. 


Mårten Gås i sitt favoritställe - hagen.

Det gick ganska bra när vi började med studsen, vi kom rätt och det kändes helt ok. Sedan bytte vi varv och det bara gick skit. Mårten började gnägga efter sina hästkompisar (vilket han gjorde miljontals gånger idag) och slutade lyssna på mig och jag blev irriterad och avståndsbedömningen flög iväg. 

Mitt i allt det kom Alice, och gav mig lite råd och vipps så kom vi bra på hindrena. Efter att vi kommit bra en sista gång (då Mårten för övrigt hade rivit ner alla bommarna på marken) travade jag av honom och sen fick det vara bra. 

Imorgon vet jag inte vad jag ska hitta på. Han behöver verkligen komma ut i skogen nu, men det är så långtråkigt ensammen! Vi får väl se hur vi ska göra...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0