Bästa ridpasset vi någonsin har haft


Hej bloggen!

Igår var Mårten som jag skrev tidigare suuuperfin. Dock krävdes det lite innan han kom dit, men sen svävade jag på moln under resten av ritten.

Han var lite stel och motsträvig till en början. Ville inte ställa igenom kroppen och var lite tittig på det mesta. Jag försökte rida mycket volter och även en del skänkelvikning på volt för att han skulle slappna av och släppa till ryggen, och det hjälpte. Efter lite övertalning gick han ner i en rund och fin form i ett lugnt tempo och bara väntade på vad jag bad honom till att göra.

Göra halt som har varit så svårt innan blev busenkelt (inte helt 100% jättebra, men tio gånger bättre än innan) och jag kunde variera mellan skritt, trav och galopp ner till halt utan problem. Jag kunde även variera tempot i galoppen bättre och kunde rida riktigt samlat, vilket han aldrig gjort innan. När vi ridit klart fick han en lång avskrittning! 

Jag gick in med Mårten i stallet med en alldeles varm känsla i magen och jag var (och är!!) så glad att jag har den fina hästen jag nyss ridit. Världens bästa häst!

Tyvärr har jag bara mobilbilder i dåligt ljus att bjuda på. Men jag och Alice ska försöka
få till lite bättre foton snart! Mårten ser i alla fall lika mjuk och fin ut som han kändes!


PUBLICERAT 2012-07-19 | 19:54:05 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej bloggen!

Igår var Mårten som jag skrev tidigare suuuperfin. Dock krävdes det lite innan han kom dit, men sen svävade jag på moln under resten av ritten.

Han var lite stel och motsträvig till en början. Ville inte ställa igenom kroppen och var lite tittig på det mesta. Jag försökte rida mycket volter och även en del skänkelvikning på volt för att han skulle slappna av och släppa till ryggen, och det hjälpte. Efter lite övertalning gick han ner i en rund och fin form i ett lugnt tempo och bara väntade på vad jag bad honom till att göra.

Göra halt som har varit så svårt innan blev busenkelt (inte helt 100% jättebra, men tio gånger bättre än innan) och jag kunde variera mellan skritt, trav och galopp ner till halt utan problem. Jag kunde även variera tempot i galoppen bättre och kunde rida riktigt samlat, vilket han aldrig gjort innan. När vi ridit klart fick han en lång avskrittning! 

Jag gick in med Mårten i stallet med en alldeles varm känsla i magen och jag var (och är!!) så glad att jag har den fina hästen jag nyss ridit. Världens bästa häst!

Tyvärr har jag bara mobilbilder i dåligt ljus att bjuda på. Men jag och Alice ska försöka
få till lite bättre foton snart! Mårten ser i alla fall lika mjuk och fin ut som han kändes!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0