2012.01.11

Jag har funderat ett tag på att kanske börja skriva ner lite vad jag gör om dagarna med min häst igen. Mest för mig själv, för att kunna läsa igenom längre fram. Det hade varit roligt med besökare och sådant, men jag har brist på bilder vilket gör att inläggen inte blir speciellt inspirerande. Kanske blir bättre i framtiden men just nu ser det inte ut som det kommer bli en förbättring. 

Den senaste tiden har jag varit omotiverad till all ridning vilket ha gjort att Mårten har fått lite vintervila. Det blir så himla tråkigt när vädret är som det är just nu. Nu har jag i alla fall försökt komma igång med ridningen igen och vi har hunnit träna lite smått den senaste veckan.

Förra torsdagen red jag ett träningspass för Pia där vi gjorde mycket lösgörande arbete för att få dem att gå igenom och använda bakbenen. Mycket minska och öka volt, samt sluta och förvänd sluta i volt. Endel galopparbete med rätt- och motställd och även lite travövningar med volter och skänkelvikningar. Mårten kändes fin större delen av passet men man märker att han verkligen behöver sådant här. Han behöver verkligen stärka upp sig och få in de där jäkla bogarna som gärna flyter ut lite hit och dit. Men det går framåt i alla fall.

Nu ikväll skrittade jag lite på vägen och flyttade mycket öppna, sluta och skänkelvikning fram och tillbaka för att mjuka upp sidorna på honom lite. Han var spänd som en fiolsträng eftersom det var mörkt och han hörde och såg spöken lite överallt. Men över lag skötte han sig bra. Imorgon vet jag inte hur jag ska göra eftersom jag slutar sent och ridhuset inte blir ledigt förrän efter nio då, och det är så fruktansvärt tråkigt att rida så sent. Men får nog ta och göra det helt enkelt...

Peace out.
PUBLICERAT 2012-01-11 | 23:25:00 | KATEGORI Allmänt | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har funderat ett tag på att kanske börja skriva ner lite vad jag gör om dagarna med min häst igen. Mest för mig själv, för att kunna läsa igenom längre fram. Det hade varit roligt med besökare och sådant, men jag har brist på bilder vilket gör att inläggen inte blir speciellt inspirerande. Kanske blir bättre i framtiden men just nu ser det inte ut som det kommer bli en förbättring. 

Den senaste tiden har jag varit omotiverad till all ridning vilket ha gjort att Mårten har fått lite vintervila. Det blir så himla tråkigt när vädret är som det är just nu. Nu har jag i alla fall försökt komma igång med ridningen igen och vi har hunnit träna lite smått den senaste veckan.

Förra torsdagen red jag ett träningspass för Pia där vi gjorde mycket lösgörande arbete för att få dem att gå igenom och använda bakbenen. Mycket minska och öka volt, samt sluta och förvänd sluta i volt. Endel galopparbete med rätt- och motställd och även lite travövningar med volter och skänkelvikningar. Mårten kändes fin större delen av passet men man märker att han verkligen behöver sådant här. Han behöver verkligen stärka upp sig och få in de där jäkla bogarna som gärna flyter ut lite hit och dit. Men det går framåt i alla fall.

Nu ikväll skrittade jag lite på vägen och flyttade mycket öppna, sluta och skänkelvikning fram och tillbaka för att mjuka upp sidorna på honom lite. Han var spänd som en fiolsträng eftersom det var mörkt och han hörde och såg spöken lite överallt. Men över lag skötte han sig bra. Imorgon vet jag inte hur jag ska göra eftersom jag slutar sent och ridhuset inte blir ledigt förrän efter nio då, och det är så fruktansvärt tråkigt att rida så sent. Men får nog ta och göra det helt enkelt...

Peace out.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0