Glad hästtjej.

Ikväll vann Rolf-Göran Bengtsson äntligen sitt välförtjänta jerringpris!! Röstade som en galning under hela kvällen. Tror inte mina föräldrar kommer bli speciellt glada över mobilräkningen...

Jag har den senaste veckan inte ridit någonting då jag har legat sjuk i en idiotisk förkylning. Så sjukt drygt och nästan lite löjligt att inte rida pga. det men har känt mig helt och hållet färdig och inte haft någon ork till någonting. Nu hoppas jag snart att grusbanan i stallet tinar så att jag kan rida ute lite mer, och sen börjar jag min praktik i stallet nästa vecka och då kommer jag förhoppningsvis kunna rida på dagarna också. Så det känns skönt! Har fått lite mer inspiration nu ikväll när jag kollat på lite bilder på mig och fina M. Delvis det som sätter käppar i hjulet nu för tiden också.. Finns inte inspirationen finns inte orken.

Innan ikväll lämnade jag i alla fall av en fin pojk vid ICA för att styra bilen upp mot stallet. Fick säkert 5-6 motorstopp idag, vet inte vart det kom ifrån? Kändes helt värdelöst. Väl i stallet gjorde jag i ordning allting, mockade, fixade höet tills imorgon och började på med det nya underlaget i Ms box - halmpellets. Det ser precis ut som pelletsmat (vilket M också tyckte när han kom in och såg en binge full med sådant som stod och svällde och tog en tugga), men sväller upp i kontakt med vatten och blir lite spånliknande. Inte kutterspån utan den fina spånen. Får se hur det fungerar, om jag fortsätter med det när jag byter stall sedan. 

Imorgon vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Ska försöka komma upp till stallet vid lunchtid och ta en ritt med min fina. En långritt skulle ju inte sitta fel direkt... Hoppas vädret håller uppe så det blir av bara. För nu tror jag bannemig att jag skiter i den här förkylningen för nu vill jag rida!!

Peace!

PUBLICERAT 2012-01-17 | 00:16:58 | KATEGORI Allmänt | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ikväll vann Rolf-Göran Bengtsson äntligen sitt välförtjänta jerringpris!! Röstade som en galning under hela kvällen. Tror inte mina föräldrar kommer bli speciellt glada över mobilräkningen...

Jag har den senaste veckan inte ridit någonting då jag har legat sjuk i en idiotisk förkylning. Så sjukt drygt och nästan lite löjligt att inte rida pga. det men har känt mig helt och hållet färdig och inte haft någon ork till någonting. Nu hoppas jag snart att grusbanan i stallet tinar så att jag kan rida ute lite mer, och sen börjar jag min praktik i stallet nästa vecka och då kommer jag förhoppningsvis kunna rida på dagarna också. Så det känns skönt! Har fått lite mer inspiration nu ikväll när jag kollat på lite bilder på mig och fina M. Delvis det som sätter käppar i hjulet nu för tiden också.. Finns inte inspirationen finns inte orken.

Innan ikväll lämnade jag i alla fall av en fin pojk vid ICA för att styra bilen upp mot stallet. Fick säkert 5-6 motorstopp idag, vet inte vart det kom ifrån? Kändes helt värdelöst. Väl i stallet gjorde jag i ordning allting, mockade, fixade höet tills imorgon och började på med det nya underlaget i Ms box - halmpellets. Det ser precis ut som pelletsmat (vilket M också tyckte när han kom in och såg en binge full med sådant som stod och svällde och tog en tugga), men sväller upp i kontakt med vatten och blir lite spånliknande. Inte kutterspån utan den fina spånen. Får se hur det fungerar, om jag fortsätter med det när jag byter stall sedan. 

Imorgon vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Ska försöka komma upp till stallet vid lunchtid och ta en ritt med min fina. En långritt skulle ju inte sitta fel direkt... Hoppas vädret håller uppe så det blir av bara. För nu tror jag bannemig att jag skiter i den här förkylningen för nu vill jag rida!!

Peace!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0