Fodring i stallet.

Hej!

Jag kom för en stund hem från morgonfodringen i stallet. Ska upp runt ett igen sedan för att ge dem lunch... Man är helt slut efter en dags fodring i stallet där jag är nu. 25 hästar som ska ha mat och ut på morgonen, + mockning och sen ca 15 som ska in vid lunch och ska ha mat inne, resten ute. Och sen på kvällen ska alla ha mat och 15 boxar ska mockas. Jag hoppas verkligen att jag kan flytta till det stallet där jag var och kollade för ett tag sedan, vore skönt med antalet hästar under 10 och slippa alla dessa fodringar och mocka. 

Det har i alla fall gått bra idag utan missöden. Förutom när en häst fastnade med knoppen till boxväggen i grimman och var påväg att få panik. To be fair höll jag också på att få det när jag såg skräcken i den stackars hästens ögon. Men hon lugnade sig fort och lät mig krångla med grimhelvetet för att få bort den. 

Ska efter att jag fodrat lunchen i stallet ta och släppa min häst i ridhuset hade jag tänkt. Så han får springa av sig lite och röra på sig. Uppskattas säkert. Han brukar tycka det är rätt roligt att springa runt därinne. Och nu har han bara gått i hagen i två veckors tid eftersom jag har varit sjuk och eftersom att vädret har varit som det har varit så har han inte kunnat röra sig så mycket. Stackarn. Imorgon ska jag i alla fall börja sätta igång honom igen. Så får vi ta och komma igång med träningen på riktigt sedan. 


Gullefisen vid utsläppet i hagen idag.

PUBLICERAT 2012-01-22 | 11:42:29 | KATEGORI Allmänt | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej!

Jag kom för en stund hem från morgonfodringen i stallet. Ska upp runt ett igen sedan för att ge dem lunch... Man är helt slut efter en dags fodring i stallet där jag är nu. 25 hästar som ska ha mat och ut på morgonen, + mockning och sen ca 15 som ska in vid lunch och ska ha mat inne, resten ute. Och sen på kvällen ska alla ha mat och 15 boxar ska mockas. Jag hoppas verkligen att jag kan flytta till det stallet där jag var och kollade för ett tag sedan, vore skönt med antalet hästar under 10 och slippa alla dessa fodringar och mocka. 

Det har i alla fall gått bra idag utan missöden. Förutom när en häst fastnade med knoppen till boxväggen i grimman och var påväg att få panik. To be fair höll jag också på att få det när jag såg skräcken i den stackars hästens ögon. Men hon lugnade sig fort och lät mig krångla med grimhelvetet för att få bort den. 

Ska efter att jag fodrat lunchen i stallet ta och släppa min häst i ridhuset hade jag tänkt. Så han får springa av sig lite och röra på sig. Uppskattas säkert. Han brukar tycka det är rätt roligt att springa runt därinne. Och nu har han bara gått i hagen i två veckors tid eftersom jag har varit sjuk och eftersom att vädret har varit som det har varit så har han inte kunnat röra sig så mycket. Stackarn. Imorgon ska jag i alla fall börja sätta igång honom igen. Så får vi ta och komma igång med träningen på riktigt sedan. 


Gullefisen vid utsläppet i hagen idag.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Viktoria

fin blogg du har :)

2012-01-30 @ 19:18:42
URL: http://viiickyy.blogg.se/





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0