Onsdagen den 8 februari 2012

Hej bloggen!

Innan i eftermiddag red jag ett dressyrpass på min prins. Ibland är han så himla löjlig, för idag skulle han då inte släppa efter i munnen i högersidan utan höll allt han kunde där så jag fick kämpa och bråka en del med honom innan han skärpe till sig. Blir så trött när han håller på så, för både han och jag vet att det mest är för att försöka komma undan. 

Men, som vanligt bara släppte det hoxflux och han kändes genast mycket bättre. Tror jag får rida mycket volter och böjande på honom nu ett tag fram över. Så han släpper loss det där som tydligen sitter sååå hårt. Annars kändes passet helt ok. Var lite irriterad på honom till och från, då jag vet att han bara fjumpar sig. Men i slutet kändes det bra och det är trots allt det som räknas enligt mig i alla fall. Släpper det i slutet - ja då vet man att ridningen gjort någon nytta! Och förhoppningsvis går det fortare och fortare tills det släpper och tillslut kanske redan från början. 

Tog även tag i Mårtens box och storstädade den idag. Slängde ut all äcklig torv som var helt nerpissad och blöt efter några extrema dagar i Mårtens fall. Började därefter att skrubba alla väggar, då jag ändå flyttar honom inom en månad och då slipper ta det där superskitiga. Och efter det la jag in halmpellets och lite spånpellets och blötte det för att det skulle svälla. Förhoppningsvis har inte min häst ätit upp allt när jag kommer imorgon, då han annars har en tendens till att äta det. Vill inte ha ett kolikanfall... 

Nu ska jag nog ta och natta mig själv snart, tidig morgon imorgon. Usch.

Peace.
PUBLICERAT 2012-02-08 | 23:02:46 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej bloggen!

Innan i eftermiddag red jag ett dressyrpass på min prins. Ibland är han så himla löjlig, för idag skulle han då inte släppa efter i munnen i högersidan utan höll allt han kunde där så jag fick kämpa och bråka en del med honom innan han skärpe till sig. Blir så trött när han håller på så, för både han och jag vet att det mest är för att försöka komma undan. 

Men, som vanligt bara släppte det hoxflux och han kändes genast mycket bättre. Tror jag får rida mycket volter och böjande på honom nu ett tag fram över. Så han släpper loss det där som tydligen sitter sååå hårt. Annars kändes passet helt ok. Var lite irriterad på honom till och från, då jag vet att han bara fjumpar sig. Men i slutet kändes det bra och det är trots allt det som räknas enligt mig i alla fall. Släpper det i slutet - ja då vet man att ridningen gjort någon nytta! Och förhoppningsvis går det fortare och fortare tills det släpper och tillslut kanske redan från början. 

Tog även tag i Mårtens box och storstädade den idag. Slängde ut all äcklig torv som var helt nerpissad och blöt efter några extrema dagar i Mårtens fall. Började därefter att skrubba alla väggar, då jag ändå flyttar honom inom en månad och då slipper ta det där superskitiga. Och efter det la jag in halmpellets och lite spånpellets och blötte det för att det skulle svälla. Förhoppningsvis har inte min häst ätit upp allt när jag kommer imorgon, då han annars har en tendens till att äta det. Vill inte ha ett kolikanfall... 

Nu ska jag nog ta och natta mig själv snart, tidig morgon imorgon. Usch.

Peace.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0