Ryggont och överskottsenergi.

Världens finaste pålle.
 
Inte blev det någon ridning idag inte. Benet var okej, inga problem alls faktiskt, däremot reagerade han lite när jag tryckte på ryggen under borstningen. Brukar dra med skaftet på borsten utmed ryggraden på båda sidor, för att se om han sänker ryggen eller inte reagerar alls. Vanligtvis reagerar han inte alls, men i eftermiddags sänkte han ryggen på höger sida. 
 
Tydligen har han levt loppan i hagen hela dagen (haha) och Maria (stallägare) visste inte om han gått omkull eller rullat sig för att han blev varm, för hon hade bara sett att han helt plötsligt låg ner och ställde sig upp och skakade på sig. Dessutom regnar det ju hela tiden nu = tyngre och blöta täcken. 
 
Jag och Nils gick en promenad med en väldigt energisk häst som har så mycket överskottsenergi att han inte vet vart han ska ta vägen, istället. Imorgon måste han ridas, om han inte ska spricka av energi. Så jag hoppas att allt är okej då. Vill ju dessutom prova mina schabrak (har tre nya!) som jag inte har ridit med ännu! Och de nya ridbyxorna. Ja mycket som måste provas.
PUBLICERAT 2012-12-27 | 20:56:00 | KATEGORI Vardagen | 2 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Världens finaste pålle.
 
Inte blev det någon ridning idag inte. Benet var okej, inga problem alls faktiskt, däremot reagerade han lite när jag tryckte på ryggen under borstningen. Brukar dra med skaftet på borsten utmed ryggraden på båda sidor, för att se om han sänker ryggen eller inte reagerar alls. Vanligtvis reagerar han inte alls, men i eftermiddags sänkte han ryggen på höger sida. 
 
Tydligen har han levt loppan i hagen hela dagen (haha) och Maria (stallägare) visste inte om han gått omkull eller rullat sig för att han blev varm, för hon hade bara sett att han helt plötsligt låg ner och ställde sig upp och skakade på sig. Dessutom regnar det ju hela tiden nu = tyngre och blöta täcken. 
 
Jag och Nils gick en promenad med en väldigt energisk häst som har så mycket överskottsenergi att han inte vet vart han ska ta vägen, istället. Imorgon måste han ridas, om han inte ska spricka av energi. Så jag hoppas att allt är okej då. Vill ju dessutom prova mina schabrak (har tre nya!) som jag inte har ridit med ännu! Och de nya ridbyxorna. Ja mycket som måste provas.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Sandra

Det är så typiskt när man har nya grejer och vill prova att det är något som hindrar. Hoppas han är bättre imorgon så att du får testa sakerna och att han får göra av siig med lite energi :D

Svar: Ja eller hur! Så fruktansvärt typiskt faktiskt. Det hoppas jag också att han är. Jag behöver också rida och göra av med energi snart känner jag, haha.
Frida Holgersson

2012-12-27 @ 22:30:16
URL: http://aylen.blogg.se



POSTAT AV: Sandra

Otroligt fin bild, en otroligt charmig liten kille!
Vad har du för kamera? :) Ha en fortsatt trevlig fredag!

Svar: Tack så mycket! Ja han är väldigt charmig av sig. Vinner många hjärtan på så vis ;)Jag har en Nikon D80. Tack och detsamma!
Frida Holgersson

2012-12-28 @ 02:05:52
URL: http://svanholts.blogg.se





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0