Drömmarna ska bli verklighet.

Jag är ingen rik människa. Jag har inte råd att köpa dyra hästgrejer från Kingsland, Pikeur eller HV Polo. Jag räknar, funderar och sparar för att ha råd med Mårten och allt jag vill göra. Jag har inte alltid råd att gå på bio, köpa nya jeans eller en klänning till julafton. Men vet ni vad? Det är vad som gör att jag strävar efter mer. 
 
Jag vill leva ett framgångsrikt liv, med hästgård och fina hästar. Jag vill leva livet och tjäna pengar på det jag tycker är roligt. Jag drömmer om ett liv där jag inte längre behöver gå runt och oroa mig för hur jag ska ha råd att betala hovslagaren och kan köpa vad jag vill utan att titta på prislappen först. 
 
Min dröm är att ha så mycket pengar att jag kan göra vad jag vill, när jag vill. Jag vill bygga upp ett företag som jag kan tjäna pengar på, ett företag jag älskar att driva så att jag inte vaknar med en klump i magen för att jag inte vill gå till jobbet när jag är 45 år. Anledningen till att jag inte gjort det ännu? Jag vet inte vad jag vill att företaget ska vara.
 
En del av mina drömmar idag får jag av inspiration. Jag läser Tyras blogg och önskar att jag hade samma driv och kunskap som henne för att klara något som hon har gjort. Jag läser Dressyrmupparnas blogg och önskar att jag också hade pengar att köpa precis det jag kände för. Jag avundas dessa människor, men inte för att jag tycker att de har fått allt serverat på ett silverfat - utan för deras driv och entreprenöriella sidor. Jag önskar att jag hade samma driv som dessa människor har, bara en liten del. 
 
Jag har insett, att man inte får någonting gratis här i livet. Jag kan sitta och längta och önska hur mycket jag vill, men fram tills dess att jag gör något åt saken, kommer jag inte komma någonstans. Jag har insett att jag måste arbeta som dessa personer gjort för att nå framgången som de har gjort. 
 
 
 
Jag kommer kämpa för att nå mina drömmar,
och på vägen dit kommer säkert mina mål och drömmar ändras.
Men så länge jag är lycklig och lever det liv jag väljer, gör det ingenting.
 
PUBLICERAT 2012-12-10 | 18:33:00 | KATEGORI Allmänt | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag är ingen rik människa. Jag har inte råd att köpa dyra hästgrejer från Kingsland, Pikeur eller HV Polo. Jag räknar, funderar och sparar för att ha råd med Mårten och allt jag vill göra. Jag har inte alltid råd att gå på bio, köpa nya jeans eller en klänning till julafton. Men vet ni vad? Det är vad som gör att jag strävar efter mer. 
 
Jag vill leva ett framgångsrikt liv, med hästgård och fina hästar. Jag vill leva livet och tjäna pengar på det jag tycker är roligt. Jag drömmer om ett liv där jag inte längre behöver gå runt och oroa mig för hur jag ska ha råd att betala hovslagaren och kan köpa vad jag vill utan att titta på prislappen först. 
 
Min dröm är att ha så mycket pengar att jag kan göra vad jag vill, när jag vill. Jag vill bygga upp ett företag som jag kan tjäna pengar på, ett företag jag älskar att driva så att jag inte vaknar med en klump i magen för att jag inte vill gå till jobbet när jag är 45 år. Anledningen till att jag inte gjort det ännu? Jag vet inte vad jag vill att företaget ska vara.
 
En del av mina drömmar idag får jag av inspiration. Jag läser Tyras blogg och önskar att jag hade samma driv och kunskap som henne för att klara något som hon har gjort. Jag läser Dressyrmupparnas blogg och önskar att jag också hade pengar att köpa precis det jag kände för. Jag avundas dessa människor, men inte för att jag tycker att de har fått allt serverat på ett silverfat - utan för deras driv och entreprenöriella sidor. Jag önskar att jag hade samma driv som dessa människor har, bara en liten del. 
 
Jag har insett, att man inte får någonting gratis här i livet. Jag kan sitta och längta och önska hur mycket jag vill, men fram tills dess att jag gör något åt saken, kommer jag inte komma någonstans. Jag har insett att jag måste arbeta som dessa personer gjort för att nå framgången som de har gjort. 
 
 
 
Jag kommer kämpa för att nå mina drömmar,
och på vägen dit kommer säkert mina mål och drömmar ändras.
Men så länge jag är lycklig och lever det liv jag väljer, gör det ingenting.
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0