Dagens

Hej bloggen!
 
Idag på morgonen hade jag utsläppet i stallet, vilket gjorde att jag var där ganska tidigt på morgonen. Hästarna hade dock inte ätit upp förrän tjugo i nio, vilket gjorde att jag inte slängde ut dem förrän då. Pluttarna. 
 
Jag lät Mårren vara inne längre dock, då jag tänkte passa på att rida. Märkte när jag visiterade benen på honom att hans bakben var jättesvullna (?!?!?!). Blev ganska orolig men mig magkänsla sa direkt att det var gallorna bak som spökade eftersom han inte rörde på sig igår. Jag valde att skritta ut en runda på ca. 20min för att se om det blev bättre. 
 
Under skittrundan kändes han som vanligt förutom att han var grymt rädd för älgjakten i skogen (de drev med hundar fick jag höra av min pappa när jag ringde och frågade) då de skrek hela tiden. Mårten är ganska mesig när det gäller skogen och konstiga ljud när han inte ser vart ifrån de kommer. Han trippade praktiskt taget hela vägen. Men jag märkte inte av någon oregelbunden gång eller hälta ellet liknande...
 
Tillbaka i stallet kollade jag benen och vid första anblick tyckte jag att de såg bättre ut, men sedan verkade det inte vara så jättestor skillnad. Mårren reagerade dock inte när jag klämde på benen.
 
En stund senare efter att jag släppt ut honom i hagen kom Hannah till stallet och berättade att han hade sprungit runt i hagen som fasen igår tydligen. En ganska bra stund dessutom. Vi pratade lite fram och tillbaka om svullnaden och varken jag eller Hannah tyckte att det verkade vara något allvarligt, men jag ska kolla upp hur han ser ut imorgon igen.
 
Stackars älsklingen, hoppas inte att han har ont :(
 
 
 
 
Han verkade dock tycka det var ganska skönt att komma ut i alla fall!
PUBLICERAT 2012-12-16 | 23:39:00 | KATEGORI Vardagen | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej bloggen!
 
Idag på morgonen hade jag utsläppet i stallet, vilket gjorde att jag var där ganska tidigt på morgonen. Hästarna hade dock inte ätit upp förrän tjugo i nio, vilket gjorde att jag inte slängde ut dem förrän då. Pluttarna. 
 
Jag lät Mårren vara inne längre dock, då jag tänkte passa på att rida. Märkte när jag visiterade benen på honom att hans bakben var jättesvullna (?!?!?!). Blev ganska orolig men mig magkänsla sa direkt att det var gallorna bak som spökade eftersom han inte rörde på sig igår. Jag valde att skritta ut en runda på ca. 20min för att se om det blev bättre. 
 
Under skittrundan kändes han som vanligt förutom att han var grymt rädd för älgjakten i skogen (de drev med hundar fick jag höra av min pappa när jag ringde och frågade) då de skrek hela tiden. Mårten är ganska mesig när det gäller skogen och konstiga ljud när han inte ser vart ifrån de kommer. Han trippade praktiskt taget hela vägen. Men jag märkte inte av någon oregelbunden gång eller hälta ellet liknande...
 
Tillbaka i stallet kollade jag benen och vid första anblick tyckte jag att de såg bättre ut, men sedan verkade det inte vara så jättestor skillnad. Mårren reagerade dock inte när jag klämde på benen.
 
En stund senare efter att jag släppt ut honom i hagen kom Hannah till stallet och berättade att han hade sprungit runt i hagen som fasen igår tydligen. En ganska bra stund dessutom. Vi pratade lite fram och tillbaka om svullnaden och varken jag eller Hannah tyckte att det verkade vara något allvarligt, men jag ska kolla upp hur han ser ut imorgon igen.
 
Stackars älsklingen, hoppas inte att han har ont :(
 
 
 
 
Han verkade dock tycka det var ganska skönt att komma ut i alla fall!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: jen

Hur kan man inte förstå grejen med att det endast är en vecka kvar till julafton? åååh!! Blir helt exalterad bara jag tänker orden ju!
Jag saknar dig också. <3

P.S. Hälsa Mårten krya på sig!

Svar: Du är för söt vännen!
Frida Holgersson

2012-12-17 @ 12:28:37





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0