Dagens ridpass.

Idag red jag Mårten på volten. Gjorde inget speciellt egentligen. Flyttade honom mycket för skänkeln i skritt. Skrittade länge och mycket, för att Mårten blir som mjukast då. Travade knappt ingenting, utan gick på galoppen rätt fort.
 
Det är i galoppen som vi har våra svårigheter för tillfället. Mårten släpper inte till i mungipan och blir stark/sprinig. Jag orkar inte rida igenom honom och det slutar oftast med att det blir en dragkamp oss emellan. Jag ska prova rida honom på graman nu i dagarna, för att se om jag kan få igenom honom lite mer. 
 
Jag skriver inte så invecklat om mina ridpass nu, då det kanske inte är så skoj att läsa om.
 
Typ såhär känns galoppen för tillfället...
 
PUBLICERAT 2012-12-11 | 21:28:00 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag red jag Mårten på volten. Gjorde inget speciellt egentligen. Flyttade honom mycket för skänkeln i skritt. Skrittade länge och mycket, för att Mårten blir som mjukast då. Travade knappt ingenting, utan gick på galoppen rätt fort.
 
Det är i galoppen som vi har våra svårigheter för tillfället. Mårten släpper inte till i mungipan och blir stark/sprinig. Jag orkar inte rida igenom honom och det slutar oftast med att det blir en dragkamp oss emellan. Jag ska prova rida honom på graman nu i dagarna, för att se om jag kan få igenom honom lite mer. 
 
Jag skriver inte så invecklat om mina ridpass nu, då det kanske inte är så skoj att läsa om.
 
Typ såhär känns galoppen för tillfället...
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0