Dagens ridpass.

 
Idag gick Mårten bra! Han har ju inte travat eller galopperat på någon vecka eller två nu, eftersom att det inte har gått att rida i paddocken eller ute över huvud taget. Men det märktes verkligen inte på honom som jag trodde att det skulle. Man märkte däremot att han verkligen ha saknat att få jobba, för det var inget allvarligt stret eller försök att slippa undan idag (inte på samma sätt som det brukar vara i varje fall).
 
Han var lite stum i munnen i början och lite stel, vilket inte är så konstigt. Men helt plötsligt mjuknade han och släppte till vilket gjorde att jag fick en galet mjuk häst med ett jättefint stöd. Han fortsatte även att vara det i galoppen som har varit vårt stora problem några månader. Kändes jätteskönt! Satte upp Anna på honom, så hon fick rida lite och känna på honom.
 
Anna och Mårren
Suddig och galet dålig bild, men jag orkade inte springa runt i paddocken med mobilen...
PUBLICERAT 2012-12-30 | 20:34:00 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Idag gick Mårten bra! Han har ju inte travat eller galopperat på någon vecka eller två nu, eftersom att det inte har gått att rida i paddocken eller ute över huvud taget. Men det märktes verkligen inte på honom som jag trodde att det skulle. Man märkte däremot att han verkligen ha saknat att få jobba, för det var inget allvarligt stret eller försök att slippa undan idag (inte på samma sätt som det brukar vara i varje fall).
 
Han var lite stum i munnen i början och lite stel, vilket inte är så konstigt. Men helt plötsligt mjuknade han och släppte till vilket gjorde att jag fick en galet mjuk häst med ett jättefint stöd. Han fortsatte även att vara det i galoppen som har varit vårt stora problem några månader. Kändes jätteskönt! Satte upp Anna på honom, så hon fick rida lite och känna på honom.
 
Anna och Mårren
Suddig och galet dålig bild, men jag orkade inte springa runt i paddocken med mobilen...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0