23 december 2012

Igår skrittade jag en runda på Mårren. Han var spänd och väldigt strutsig, kändes som att han skulle expoldera när som helst. Han blev ganska besviken dessutom när jag red förbi vägen upp till stallet, och skulle rida yttligare en runda. Han försökte vända x antal gånger. Sötnöten. Skrittade barbacka på vintertäcket, väldigt mjukt och mysigt. Travade en liten kort bit, och han drog på ganska rejält.
 
Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra med honom, han behöver ridas på riktigt med både trav och galopp men vet inte vart jag ska göra det. Fruset i marken överallt och det finns inte tillräckligt med snö för att rida på ridbanan eller på fälten ännu. Problematiskt. Får se hur jag löser det.
 
Jag måste i alla fall skynda mig då jag ska hem och baka. Ska ge bort några imorgon och resten ska serveras när vi får hem hela släkten för lutfiskmiddag på juldagen (årlig tradition). Ska prova på macarones, som jag aldrig gjort innan. Hoppas innerligt att de inte blir helt misslyckade. På juldagsförmiddagen ska jag baka cupcakes också, i miniformat. Så mycket gott blir det. Lovar att fotografera till bloggen.
 
 
Saknar ridmöjligheterna på sommaren... Fina Mårren!
PUBLICERAT 2012-12-23 | 10:46:00 | KATEGORI Vardagen | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Igår skrittade jag en runda på Mårren. Han var spänd och väldigt strutsig, kändes som att han skulle expoldera när som helst. Han blev ganska besviken dessutom när jag red förbi vägen upp till stallet, och skulle rida yttligare en runda. Han försökte vända x antal gånger. Sötnöten. Skrittade barbacka på vintertäcket, väldigt mjukt och mysigt. Travade en liten kort bit, och han drog på ganska rejält.
 
Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra med honom, han behöver ridas på riktigt med både trav och galopp men vet inte vart jag ska göra det. Fruset i marken överallt och det finns inte tillräckligt med snö för att rida på ridbanan eller på fälten ännu. Problematiskt. Får se hur jag löser det.
 
Jag måste i alla fall skynda mig då jag ska hem och baka. Ska ge bort några imorgon och resten ska serveras när vi får hem hela släkten för lutfiskmiddag på juldagen (årlig tradition). Ska prova på macarones, som jag aldrig gjort innan. Hoppas innerligt att de inte blir helt misslyckade. På juldagsförmiddagen ska jag baka cupcakes också, i miniformat. Så mycket gott blir det. Lovar att fotografera till bloggen.
 
 
Saknar ridmöjligheterna på sommaren... Fina Mårren!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0