Dagens ridpass.

Ikväll red jag ett, som planerat, avslappnat pass på Mårten. Jag krävde inte speciellt mycket av honom. Bara att han skulle gå i en någolunda låg form, avslappnat och böja till både höger och vänster när jag bad honom om det. Det tog ett tag innan jag hittade den rätta känslan men det kändes jättebra när vi väl kom dit sedan. 

Han har svårt att ställa och böja till höger, och följer inte alltid riktigt med med bogarna där. Men jag tror det blir bättre med mer ridning och tragglande på just den punkten.

Under passets gång red jag över lite markbommar som låg utlagda. 80% av gångerna gick riktigt bra och jag var nöjd med honom. Avslutade passet med att hoppa över ett litet kryss, och slutade när det kändes bra. Skrittade sedan av honom för hand för att motionera mig lite och låta honom vila sig lite extra.


Trött efter dagens pass!

Något jag har börjat göra efter lite hårdare ridpass, eller pass där han har ansträngt sig är att smörja in hans ben med kylgel. Man stryker bara på ett rikligt lager och låter det vara - alltså tar det inte så lång tid. Ska köpa mig en stor flaska inom en snar framtid hade jag tänkt. Se om hans senor blir lite finare!
PUBLICERAT 2012-08-01 | 20:59:41 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ikväll red jag ett, som planerat, avslappnat pass på Mårten. Jag krävde inte speciellt mycket av honom. Bara att han skulle gå i en någolunda låg form, avslappnat och böja till både höger och vänster när jag bad honom om det. Det tog ett tag innan jag hittade den rätta känslan men det kändes jättebra när vi väl kom dit sedan. 

Han har svårt att ställa och böja till höger, och följer inte alltid riktigt med med bogarna där. Men jag tror det blir bättre med mer ridning och tragglande på just den punkten.

Under passets gång red jag över lite markbommar som låg utlagda. 80% av gångerna gick riktigt bra och jag var nöjd med honom. Avslutade passet med att hoppa över ett litet kryss, och slutade när det kändes bra. Skrittade sedan av honom för hand för att motionera mig lite och låta honom vila sig lite extra.


Trött efter dagens pass!

Något jag har börjat göra efter lite hårdare ridpass, eller pass där han har ansträngt sig är att smörja in hans ben med kylgel. Man stryker bara på ett rikligt lager och låter det vara - alltså tar det inte så lång tid. Ska köpa mig en stor flaska inom en snar framtid hade jag tänkt. Se om hans senor blir lite finare!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0