Dagens ridpass - igår.

Igår valde jag att hoppa lite med Mårtis. Anledning var för att vi inte gjort det på länge och jag kände att vi kanske skulle göra det för att känna igenom lite var vi ligger till helgen. Var själv på banan men det gick bra! Hade gjort i ordning allt om han skulle riva, så jag enkelt skulle kunna fixa det.


Övningen. Galoppbom - kryss - galoppbom - kryss - galoppbom.
Bilden visar kombinationen efter att jag tagit bort sista galoppbommen och höjt upp till ett räcke.

Mårten skötte sig jättebra passet igenom! Han kändes fräsch och fin, mjuk i sidorna och framåt för skänkeln. Var lätt att reglera och hade allmänt en härlig känsla. Hoppade fram två gånger vardera i trav i båda varven på det krysset på bilden. Red in snett så jag hoppade ut ur kombinationen. 

Jag hade även byggt upp ett rättuppstående på andra långsidan, som jag rullade några gånger på i vardera varv innan jag fortsatte med att hoppa kombinationen efter en skrittpaus.

Jag och Mårten som brukar ha lite svårt med avstånden fick till alla bra! Det kändes enkelt och inte krävande alls, utan bara som en rolig grej. De gånger vi kom fel var bara mitt fel, men Mårten är en räddare i nöden i de tillfällena. Allt fungerade jättebra, så jag valde att höja upp sista hindret en bit, för att se hur det gick.

Jag var beredd på att Mårten skulle riva, då han alltid brukar göra det första gången man har höjt upp ett hinder. Men icke! Han hoppade över så lätt och fint. Var i bommen lite men den låg kvar hela tiden. Tog kombinationen som den ser ut på bilden tre gånger, och sedan fick han trava av en lång stund innan jag skrittade honom.

Är sååå nöjd över min och Mårtens insats!
Hoppas att det inte bara var en engångsgrej!


Duktiga killen!
PUBLICERAT 2012-08-08 | 22:19:57 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Igår valde jag att hoppa lite med Mårtis. Anledning var för att vi inte gjort det på länge och jag kände att vi kanske skulle göra det för att känna igenom lite var vi ligger till helgen. Var själv på banan men det gick bra! Hade gjort i ordning allt om han skulle riva, så jag enkelt skulle kunna fixa det.


Övningen. Galoppbom - kryss - galoppbom - kryss - galoppbom.
Bilden visar kombinationen efter att jag tagit bort sista galoppbommen och höjt upp till ett räcke.

Mårten skötte sig jättebra passet igenom! Han kändes fräsch och fin, mjuk i sidorna och framåt för skänkeln. Var lätt att reglera och hade allmänt en härlig känsla. Hoppade fram två gånger vardera i trav i båda varven på det krysset på bilden. Red in snett så jag hoppade ut ur kombinationen. 

Jag hade även byggt upp ett rättuppstående på andra långsidan, som jag rullade några gånger på i vardera varv innan jag fortsatte med att hoppa kombinationen efter en skrittpaus.

Jag och Mårten som brukar ha lite svårt med avstånden fick till alla bra! Det kändes enkelt och inte krävande alls, utan bara som en rolig grej. De gånger vi kom fel var bara mitt fel, men Mårten är en räddare i nöden i de tillfällena. Allt fungerade jättebra, så jag valde att höja upp sista hindret en bit, för att se hur det gick.

Jag var beredd på att Mårten skulle riva, då han alltid brukar göra det första gången man har höjt upp ett hinder. Men icke! Han hoppade över så lätt och fint. Var i bommen lite men den låg kvar hela tiden. Tog kombinationen som den ser ut på bilden tre gånger, och sedan fick han trava av en lång stund innan jag skrittade honom.

Är sååå nöjd över min och Mårtens insats!
Hoppas att det inte bara var en engångsgrej!


Duktiga killen!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0