Dagens ridpass.

Hej bloggen.

Nu var det ett tag sedan jag skrev om dagens ridpass, men det är helt enkelt för att jag inte riktigt har känt att jag har haft så mycket att berätta om (det har jag ju egentligen såklart). 


Nyfriserad Mårten lyssnar till hästarna utanför.

I helgen har Mårten haft det ganska skönt, då jag var iväg i Göteborg i lördags och inte kunde rida. Tänkte jag skulle känna igenom honom i söndags för att känna var han låg. Det var inget bra ridpass. Jag var så frustrerad och försökte verkligen reda ut problemet men kändes inte som vi kom någonstans. Till slut gav jag upp och skrittade av honom i ren besvikelse.

Igår tänkte jag att nu jädrar. Nu rider jag tills det släpper, om det så ska ta hela dagen! Och efter kanske 40 minuter släppte det. Det var inte fantastiskt, men det kändes bra, vilket var väldigt skönt. Slutade dock inte att rida så fort det kändes bra utan tänkte att jag skulle kräva lite, lite mer av honom. Red över travbommar rätt många gånger och när det kändes bra där så gav jag honom långa tyglar och skrittade av honom. Nöjd ryttare.

Mårten däremot, verkade inte riktigt lika nöjd när vi kom in då han var helt genomblöt (det spöregnade under hela ridpasset). Men med lite Ice gel på benen, täcke för att torka och hö i boxen såg han ut och tycka det var helt okej. Lilla pluttehästen.


Ser ganska missnöjd ut...
PUBLICERAT 2012-08-07 | 12:15:23 | KATEGORI Vardagspass | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej bloggen.

Nu var det ett tag sedan jag skrev om dagens ridpass, men det är helt enkelt för att jag inte riktigt har känt att jag har haft så mycket att berätta om (det har jag ju egentligen såklart). 


Nyfriserad Mårten lyssnar till hästarna utanför.

I helgen har Mårten haft det ganska skönt, då jag var iväg i Göteborg i lördags och inte kunde rida. Tänkte jag skulle känna igenom honom i söndags för att känna var han låg. Det var inget bra ridpass. Jag var så frustrerad och försökte verkligen reda ut problemet men kändes inte som vi kom någonstans. Till slut gav jag upp och skrittade av honom i ren besvikelse.

Igår tänkte jag att nu jädrar. Nu rider jag tills det släpper, om det så ska ta hela dagen! Och efter kanske 40 minuter släppte det. Det var inte fantastiskt, men det kändes bra, vilket var väldigt skönt. Slutade dock inte att rida så fort det kändes bra utan tänkte att jag skulle kräva lite, lite mer av honom. Red över travbommar rätt många gånger och när det kändes bra där så gav jag honom långa tyglar och skrittade av honom. Nöjd ryttare.

Mårten däremot, verkade inte riktigt lika nöjd när vi kom in då han var helt genomblöt (det spöregnade under hela ridpasset). Men med lite Ice gel på benen, täcke för att torka och hö i boxen såg han ut och tycka det var helt okej. Lilla pluttehästen.


Ser ganska missnöjd ut...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0