Gårdagens och dagens pass.

Hej bloggen!

Igår tömkörde jag min häst för första gången. Vet inte om han har blivit tömkörd innan eller om det var första gången, men jag tvivlar på det. För mig var det i alla fall första gången någonsin som jag tömkörde! Det var inte så svårt som alla har fått det att verka. Tömmarna var inte speciellt svåra att hålla koll på men sen tror jag även att min häst hjälpte till mycket (han är så lugn och sansad). Skrittade nästan hela passet, men travade och galopperade även lite. Provade att gå vid sidan och bakom, och tyckte bakom var lättast.

Idag ska han ridas ett pass som jag hoppas mjukar upp honom rejält i båda sidor! Vill ha honom lika mycket på båda tyglarna och vill att han ska lyssna till mina hjälper. Tränade en hel del halter igår och hoppas han kommer ihåg vad det var jag var ute efter då - vilket var en lugn, rakriktad halt där han fortfarande går kvar i formen. Övningen hittade jag på Hippson.se där jag sitter lite då och då och letar bra övningar när jag vill få igenom något speciellt. 

Tycker deras sida är så bra till att leta övningar på då deras sökmotor för just det är helt exemplarisk! Man kan trycka i nästan exakt vad man vill öva på, om det är en basövning (som det här är), vilken inriktning (hopp, dressyr, markarbete) och man kan även söka med ett eget ord som t.ex. mjukgörande. Rekommenderar verkligen!


Övningen jag ska rida idag!


PUBLICERAT 2012-04-19 | 11:12:24 | KATEGORI Vardagspass | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej bloggen!

Igår tömkörde jag min häst för första gången. Vet inte om han har blivit tömkörd innan eller om det var första gången, men jag tvivlar på det. För mig var det i alla fall första gången någonsin som jag tömkörde! Det var inte så svårt som alla har fått det att verka. Tömmarna var inte speciellt svåra att hålla koll på men sen tror jag även att min häst hjälpte till mycket (han är så lugn och sansad). Skrittade nästan hela passet, men travade och galopperade även lite. Provade att gå vid sidan och bakom, och tyckte bakom var lättast.

Idag ska han ridas ett pass som jag hoppas mjukar upp honom rejält i båda sidor! Vill ha honom lika mycket på båda tyglarna och vill att han ska lyssna till mina hjälper. Tränade en hel del halter igår och hoppas han kommer ihåg vad det var jag var ute efter då - vilket var en lugn, rakriktad halt där han fortfarande går kvar i formen. Övningen hittade jag på
Hippson.se där jag sitter lite då och då och letar bra övningar när jag vill få igenom något speciellt. 

Tycker deras sida är så bra till att leta övningar på då deras sökmotor för just det är helt exemplarisk! Man kan trycka i nästan exakt vad man vill öva på, om det är en basövning (som det här är), vilken inriktning (hopp, dressyr, markarbete) och man kan även söka med ett eget ord som t.ex. mjukgörande. Rekommenderar verkligen!


Övningen jag ska rida idag!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Fia

Ni kommer väll ihåg Stuteri MWs ridlägertävling

Du kan vinna en vecka ridläger hos dem helt gratis genom att gilla deras FB sida Och såklart skriva en kommentra om varför just du skall vinna.

Vi måste bli 777st innan de drar en vinnare!

www.stuterimw.com

h ttp://www.facebook.com/pages/S tuteri-MW/112332952166564

(glöm inte av att sprida vidare)

2012-04-20 @ 20:42:45
URL: http://fimilia.blogg.se/





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0