11.09.11

Hej.
Inte uppdaterat på ett bra tag nu, men det har varit lite fram och tillbaka på ridfronten sen jag kom hem från Alicante. När jag är borta blir det inte riktigt som planerat med ridning osv så han tappar kondition och jag motivationen när jag kommer hem igen. Sen vet jag att jag kommer åka iväg snart igen, så jag har liksom känt att det inte är någon mening att rida igång ordentligt fastän jag vet att det bara är att rida igång. Nu har jag i alla fall fått lite mer motivation till ridningen, så nu ska jag försöka komma igång på riktigt. Mina föräldrar vill i alla fall inte köra mig till tävlingar vilket också får mig att bli mindre motiverad och så, men ja. Får väl tjata lite mer.

Imorgon ska jag hoppa. Idag red jag ett litet kortare pass i dressyr barbacka. Mycket skänkelvikningar och öppnor. Mycket roligt vart det för min häst skötte sig så duktigt så! Märkte dock att jag inte kan be honom sakta längre med rösten, då jag nyligen har piercat tungan och inte kan göra rullande r. Haha det låter jättedumt och det känns ännu värre. Men övning ger färdighet!


Fina killen!
PUBLICERAT 2011-09-11 | 21:37:32 | KATEGORI Allmänt | 2 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej.
Inte uppdaterat på ett bra tag nu, men det har varit lite fram och tillbaka på ridfronten sen jag kom hem från Alicante. När jag är borta blir det inte riktigt som planerat med ridning osv så han tappar kondition och jag motivationen när jag kommer hem igen. Sen vet jag att jag kommer åka iväg snart igen, så jag har liksom känt att det inte är någon mening att rida igång ordentligt fastän jag vet att det bara är att rida igång. Nu har jag i alla fall fått lite mer motivation till ridningen, så nu ska jag försöka komma igång på riktigt. Mina föräldrar vill i alla fall inte köra mig till tävlingar vilket också får mig att bli mindre motiverad och så, men ja. Får väl tjata lite mer.

Imorgon ska jag hoppa. Idag red jag ett litet kortare pass i dressyr barbacka. Mycket skänkelvikningar och öppnor. Mycket roligt vart det för min häst skötte sig så duktigt så! Märkte dock att jag inte kan be honom sakta längre med rösten, då jag nyligen har piercat tungan och inte kan göra rullande r. Haha det låter jättedumt och det känns ännu värre. Men övning ger färdighet!


Fina killen!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Hanna

mysig sommar bild ! :D

2011-09-14 @ 18:36:43
URL: http://dailyhorses.blogg.se/



POSTAT AV: Victoria

Bilden får en verkliken att sakna sommaren...

Fin blogg :)

2011-09-14 @ 19:00:44
URL: http://evvm.blogg.se/





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0