Svacka

Hej. Tänkte uppdatera lite.

I tisdags kändes det inte alls ok. Hela ridpasset kändes som ett enda stort bakslag när det gått så bra ett tag nu. Han ville inte alls släppa till utan gick bara och spände sig och höll emot hela tiden. Kände att träningen inte gav någonting så jag hoppade av och gick med honom istället. Vet inte alls varför han var så himla motsträvig. Kanske var det träningsvärk eller stelhet. Han sätter ju om sina muskler nu så han kanske behövde lite vila. Jag vet inte riktigt.

Igår gick jag i alla fall en promenad med honom. Eller mest gick jag på ridbanan, tog lite kort och övade lite på att han ska följa mig utan att jag behöver dra honom i grimskaftet. I början var han väldigt spänd och tittig på allt utanför banan men sen slappnade han av lite och koncentrerade sig på mig. Men sen mot slutet blev han ännu tittigare och mer spänd och gick mest på tårna och fjantade. Det blåste ju rätt mycket men har aldrig märkt att han reagerat på det innan. Vet inte varför han var så himla hoppig. Gick ut från banan och gick på vägen sen, då var det lite bättre.

Jag åker till skolan om en halvtimme och kommer hem vid fyra sedan. Då tänkte jag åka upp så fort som möjligt och sen rida barbacka på honom idag. Om han inte är allt för hoppig och studsig då vill säga. I så fall tar jag sadeln. Vi får se lite.

Känns som om han har varit i en liten svacka nu de två senaste dagarna. Inte alls som han brukar vara.




Han är i alla fall fin, min kille!
PUBLICERAT 2011-05-26 | 10:58:50 | KATEGORI Allmänt | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej. Tänkte uppdatera lite.

I tisdags kändes det inte alls ok. Hela ridpasset kändes som ett enda stort bakslag när det gått så bra ett tag nu. Han ville inte alls släppa till utan gick bara och spände sig och höll emot hela tiden. Kände att träningen inte gav någonting så jag hoppade av och gick med honom istället. Vet inte alls varför han var så himla motsträvig. Kanske var det träningsvärk eller stelhet. Han sätter ju om sina muskler nu så han kanske behövde lite vila. Jag vet inte riktigt.

Igår gick jag i alla fall en promenad med honom. Eller mest gick jag på ridbanan, tog lite kort och övade lite på att han ska följa mig utan att jag behöver dra honom i grimskaftet. I början var han väldigt spänd och tittig på allt utanför banan men sen slappnade han av lite och koncentrerade sig på mig. Men sen mot slutet blev han ännu tittigare och mer spänd och gick mest på tårna och fjantade. Det blåste ju rätt mycket men har aldrig märkt att han reagerat på det innan. Vet inte varför han var så himla hoppig. Gick ut från banan och gick på vägen sen, då var det lite bättre.

Jag åker till skolan om en halvtimme och kommer hem vid fyra sedan. Då tänkte jag åka upp så fort som möjligt och sen rida barbacka på honom idag. Om han inte är allt för hoppig och studsig då vill säga. I så fall tar jag sadeln. Vi får se lite.

Känns som om han har varit i en liten svacka nu de två senaste dagarna. Inte alls som han brukar vara.




Han är i alla fall fin, min kille!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0