Vi lever fortfarande.

Hej.
Nu har jag inte skrivit här på väldigt länge. Varför vet jag faktiskt inte. Har nog helt enkelt bara glömt bort to be honest. I vilket fall som helst, tiden har gått fort och jag har hunnit med en hel del. Efter senaste inlägget har jag varit iväg i Skåne på en musikfestival och då stod Mårten bara och vilade de dagarna, bortsett från en dag när ridskolan fick lov att låna honom till en lektion.

Vilket fall som helst, när jag kom hem var jag inte sådär jättesugen på att rida eftersom det hade känts som vi var i en svacka precis innan jag åkte (som föregående inlägg handlade lite om). Men när jag kom upp på ryggen så var han hur mjuk som helst och väldigt samarbetsvillig! Kändes jätteskönt och han jobbade på så himla bra. Så är det faktiskt fortfarande, trots att han fuskar lite med att lägga tungan över bettet och lite sånt. Sen blir det ju alltid lite jobbigare när jag kräver arbete av honom på ett djupare plan, vilket jag gör nu.

Min ridlärare tipsade om en liten typ av stång som man sätter i munnen så han inte kan lägga över tungan över bettet. Kostade kanske 30kr och hon sa att den var jättebra. Så jag får ta och köpa en sådan, så jag kommer åt honom riktigt då han som sagt fuskar lite nu.

Idag är min plan att rida ut en sväng. Vart vet jag inte riktigt. Vill ha med mig någon men jag vet inte riktigt vem som skulle vilja, men jag får se. Kanske kan flörta med mamma om det inte regnar. I helgen är det träningsläger på schemat. Både jag och Mårten ska få en riktigt träningsomgång då det är planerat springturer och två ridpass om dagen. Dock vet jag inte hur mycket jag ska vara med på då jag är och har varit sjuk de två senaste veckorna. Ingen röst och en fasansfull hosta gör mig mest trött och ovillig till träning så vi får se. Kanske inte är så smart att springa heller vid det tillståndet. Äsh, ja vi får se. Känner jag mig bra springer jag med, känner jag mig inte bra nej då stannar jag inne och borstar Mårten istället.

Så, nu blev det en liten uppdatering. Får väl ta tag i mig själv och försöka uppdatera lite oftare nu när jag har sommarlov. Dock börjar jag jobba om ca två veckor, och då vet man aldrig hur mycket tid det finns...

Peace!


PUBLICERAT 2011-06-17 | 13:50:05 | KATEGORI Allmänt | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej.
Nu har jag inte skrivit här på väldigt länge. Varför vet jag faktiskt inte. Har nog helt enkelt bara glömt bort to be honest. I vilket fall som helst, tiden har gått fort och jag har hunnit med en hel del. Efter senaste inlägget har jag varit iväg i Skåne på en musikfestival och då stod Mårten bara och vilade de dagarna, bortsett från en dag när ridskolan fick lov att låna honom till en lektion.

Vilket fall som helst, när jag kom hem var jag inte sådär jättesugen på att rida eftersom det hade känts som vi var i en svacka precis innan jag åkte (som föregående inlägg handlade lite om). Men när jag kom upp på ryggen så var han hur mjuk som helst och väldigt samarbetsvillig! Kändes jätteskönt och han jobbade på så himla bra. Så är det faktiskt fortfarande, trots att han fuskar lite med att lägga tungan över bettet och lite sånt. Sen blir det ju alltid lite jobbigare när jag kräver arbete av honom på ett djupare plan, vilket jag gör nu.

Min ridlärare tipsade om en liten typ av stång som man sätter i munnen så han inte kan lägga över tungan över bettet. Kostade kanske 30kr och hon sa att den var jättebra. Så jag får ta och köpa en sådan, så jag kommer åt honom riktigt då han som sagt fuskar lite nu.

Idag är min plan att rida ut en sväng. Vart vet jag inte riktigt. Vill ha med mig någon men jag vet inte riktigt vem som skulle vilja, men jag får se. Kanske kan flörta med mamma om det inte regnar. I helgen är det träningsläger på schemat. Både jag och Mårten ska få en riktigt träningsomgång då det är planerat springturer och två ridpass om dagen. Dock vet jag inte hur mycket jag ska vara med på då jag är och har varit sjuk de två senaste veckorna. Ingen röst och en fasansfull hosta gör mig mest trött och ovillig till träning så vi får se. Kanske inte är så smart att springa heller vid det tillståndet. Äsh, ja vi får se. Känner jag mig bra springer jag med, känner jag mig inte bra nej då stannar jag inne och borstar Mårten istället.

Så, nu blev det en liten uppdatering. Får väl ta tag i mig själv och försöka uppdatera lite oftare nu när jag har sommarlov. Dock börjar jag jobba om ca två veckor, och då vet man aldrig hur mycket tid det finns...

Peace!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0