Lite ont och mycket bra.

Idag fick Mårten gå på en liten skrittrunda på ca 30-40min på hård grusväg innan jag satte igång med att trava och galoppera. Skrittade på lång tygel halva vägen och kort halva vägen. Red barbacka kan jag ju tillägga också!

Sen in på ridbanan och fram i trav och han gick nästan överdrivet lågt med huvudet idag. Men han krökte ryggen fint och jobbade på bra med bakbenen så jag lät honom gå där. Travade runt i åttor och på volter ett tag innan jag började med galoppen. Han höll sig fin även där och jag kan påverka mer och mer med sätet på honom nu. Känns så skönt! Vill inte ta i honom speciellt mycket eftersom jag trots allt rider på ett "bett" med hävstångseffekt, men samtidigt vet jag att jag inte kan skada hans mun med det. Och jag är väldigt noga med att nackstycket på tränset inte lägger sig precis bakom öronen på honom utan lite längre bak.

Mårten höll sig i alla fall fin hela ridpasset och jag hoppade av med en jättehärlig känsla. Gick in i stallet och ställde honom i duschspiltan då jag tänkte tvätta honom lite. Han är inte helt med på att man sprutar vatten på honom, men går oftast att övetala. Men han lyckades ställa sig rejält på min fot en gång också! Gjorde så ont att jag bara skrek och Mårten blev jätterädd och bara hoppade undan. Fick sånt jäkla dåligt samvete. Usch. Han lugnade i alla fall ner sig direkt när jag klappade på honom och pratade litet med honom. Han är go så min häst. Får väl se hur foten är imorgon, lite blå och svullen nu men förhoppningsvis inte mer.

Imorgon ska jag träna lite intervaller för att få upp flåset på honom.


Lite halvloj bild, men alltid något.

PUBLICERAT 2011-07-19 | 23:31:50 | KATEGORI Allmänt | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag fick Mårten gå på en liten skrittrunda på ca 30-40min på hård grusväg innan jag satte igång med att trava och galoppera. Skrittade på lång tygel halva vägen och kort halva vägen. Red barbacka kan jag ju tillägga också!

Sen in på ridbanan och fram i trav och han gick nästan överdrivet lågt med huvudet idag. Men han krökte ryggen fint och jobbade på bra med bakbenen så jag lät honom gå där. Travade runt i åttor och på volter ett tag innan jag började med galoppen. Han höll sig fin även där och jag kan påverka mer och mer med sätet på honom nu. Känns så skönt! Vill inte ta i honom speciellt mycket eftersom jag trots allt rider på ett "bett" med hävstångseffekt, men samtidigt vet jag att jag inte kan skada hans mun med det. Och jag är väldigt noga med att nackstycket på tränset inte lägger sig precis bakom öronen på honom utan lite längre bak.

Mårten höll sig i alla fall fin hela ridpasset och jag hoppade av med en jättehärlig känsla. Gick in i stallet och ställde honom i duschspiltan då jag tänkte tvätta honom lite. Han är inte helt med på att man sprutar vatten på honom, men går oftast att övetala. Men han lyckades ställa sig rejält på min fot en gång också! Gjorde så ont att jag bara skrek och Mårten blev jätterädd och bara hoppade undan. Fick sånt jäkla dåligt samvete. Usch. Han lugnade i alla fall ner sig direkt när jag klappade på honom och pratade litet med honom. Han är go så min häst. Får väl se hur foten är imorgon, lite blå och svullen nu men förhoppningsvis inte mer.

Imorgon ska jag träna lite intervaller för att få upp flåset på honom.


Lite halvloj bild, men alltid något.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Evelina Sundling

Trevlig blogg! Kika gärna in på norrlandsryttarna.webblogg.se och lämna en kommentar eller två!:)

2011-07-20 @ 21:07:30
URL: http://norrlandsryttarna.webblogg.se/





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0