Fina, fina Mårten!

Hej!
Idag hade jag en så fin känsla i slutet när jag red!! Blev så jäkla glad. Travade för första gången på några veckor idag, och i början var han lite springig (speciellt i vänster varv som han alltid är) men jag körde på mycket skritt-halt-rygga-halt-skritt idag och det gjorde verkligen resultat då han helt plötsligt började lyssna så mycket bättre på rösten när jag bad honom sakta lite. När jag kände att han slutade lyssna på mig i traven saktade jag av till skritt och gjorde halt igen. Gjorde även två skänkelvikningar i varje varv och provade sedan att trava igen och då gick han jättelugnt och fint! Kunde rida på framåt utan att han sprang ifrån mig sedan, jättehärligt faktiskt.

Längtar redan tills imorgon när jag kan rida honom igen och jag längtar verkligen tills jag kan börja hoppa igen! Det som var bäst idag var att han inte alls var något anfådd när vi travat. Tror jag kommer kunna galoppera litet i slutet på veckan, för hans grundkondition finns ju kvar så han är ju inte trött efter våra små ridpass, trots att jag rider rätt länge nu.

Längtar redan tills imorgon när jag kan rida honom igen och jag längtar verkligen tills jag kan börja hoppa igen! Det som var bäst idag var att han inte alls var något anfådd när vi travat. Tror jag kommer kunna galoppera litet i slutet på veckan, för hans grundkondition finns ju kvar så han är ju inte trött efter våra små ridpass, trots att jag rider rätt länge nu.


Finaste gåshästen!
PUBLICERAT 2011-07-11 | 20:30:19 | KATEGORI Allmänt | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej!
Idag hade jag en så fin känsla i slutet när jag red!! Blev så jäkla glad. Travade för första gången på några veckor idag, och i början var han lite springig (speciellt i vänster varv som han alltid är) men jag körde på mycket skritt-halt-rygga-halt-skritt idag och det gjorde verkligen resultat då han helt plötsligt började lyssna så mycket bättre på rösten när jag bad honom sakta lite. När jag kände att han slutade lyssna på mig i traven saktade jag av till skritt och gjorde halt igen. Gjorde även två skänkelvikningar i varje varv och provade sedan att trava igen och då gick han jättelugnt och fint! Kunde rida på framåt utan att han sprang ifrån mig sedan, jättehärligt faktiskt.

Längtar redan tills imorgon när jag kan rida honom igen och jag längtar verkligen tills jag kan börja hoppa igen! Det som var bäst idag var att han inte alls var något anfådd när vi travat. Tror jag kommer kunna galoppera litet i slutet på veckan, för hans grundkondition finns ju kvar så han är ju inte trött efter våra små ridpass, trots att jag rider rätt länge nu.

Längtar redan tills imorgon när jag kan rida honom igen och jag längtar verkligen tills jag kan börja hoppa igen! Det som var bäst idag var att han inte alls var något anfådd när vi travat. Tror jag kommer kunna galoppera litet i slutet på veckan, för hans grundkondition finns ju kvar så han är ju inte trött efter våra små ridpass, trots att jag rider rätt länge nu.


Finaste gåshästen!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0