Dagens ridpass

Hej.

Egentligen hade jag inte tänkt rida Mårten idag då vi skulle på konfirmation och jag dessutom tyckte han kunde jobba igenom sig utan mig på. Så jag longerade honom på morgonen när jag hade morgonfodrat i stallet. Men sen nu ikväll när jag kom hem från konfirmationen blev jag så sugen på att rida så jag gjorde det ändå, haha.

Hoppade lite på honom idag! Hade hacket på och han skötte sig jättebra. Tror jag ska rida på det ett tag då jag longerade honom i tränsbett idag och då hade han väldigt svårt att gå fram till "handen". Han går makalöst mycket bättre med hacket så det får helt enkelt bli det ett tag framöver.

I vilket fall som helst, började med att travhoppa ett litet kryss. Han har ju inte hoppat på en månad ungefär så jag tänkte att jag börjar lite lågt! Det gick fint i alla fall, han tyckte det var kul. Sen gick jag över till att hoppa en liten trestuds. Väldigt lågt (40cm kanske) så han inte skulle överanstränga sig men han blev lite trött efter det. Provade att hoppa några språng i galopp med och även det funkade bra. Vi vart lite ringrostiga både han och jag, men det blir nog bra med lite träning! Han skötte sig jättefint och jag är verkligen stolt över min lilla pålle. Fina grabben ju!

PUBLICERAT 2011-07-17 | 00:10:08 | KATEGORI Allmänt | 6 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej.

Egentligen hade jag inte tänkt rida Mårten idag då vi skulle på konfirmation och jag dessutom tyckte han kunde jobba igenom sig utan mig på. Så jag longerade honom på morgonen när jag hade morgonfodrat i stallet. Men sen nu ikväll när jag kom hem från konfirmationen blev jag så sugen på att rida så jag gjorde det ändå, haha.

Hoppade lite på honom idag! Hade hacket på och han skötte sig jättebra. Tror jag ska rida på det ett tag då jag longerade honom i tränsbett idag och då hade han väldigt svårt att gå fram till "handen". Han går makalöst mycket bättre med hacket så det får helt enkelt bli det ett tag framöver.

I vilket fall som helst, började med att travhoppa ett litet kryss. Han har ju inte hoppat på en månad ungefär så jag tänkte att jag börjar lite lågt! Det gick fint i alla fall, han tyckte det var kul. Sen gick jag över till att hoppa en liten trestuds. Väldigt lågt (40cm kanske) så han inte skulle överanstränga sig men han blev lite trött efter det. Provade att hoppa några språng i galopp med och även det funkade bra. Vi vart lite ringrostiga både han och jag, men det blir nog bra med lite träning! Han skötte sig jättefint och jag är verkligen stolt över min lilla pålle. Fina grabben ju!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Jessie

Hejsan, vilken fin blogg du har!

Gå gärna in och kommentera lite på våran blogg! :)

2011-07-19 @ 13:54:12
URL: http://dressyrfjollorna.blogg.se/



POSTAT AV: isabel

fin blogg :D

2011-07-19 @ 14:05:26
URL: http://isabelmcloughlins.blogg.se/



POSTAT AV: Sara

Fin blogg^^

2011-07-19 @ 14:13:49
URL: http://cclarstroom.blogg.se/



POSTAT AV: sayeh

följa varandra? :D

2011-07-19 @ 14:31:43
URL: http://lilsayeh.blogg.se/



POSTAT AV: Nadja

LÄNGE leve hackamore, vart har du köpt ditt? ;)

2011-07-19 @ 14:42:59
URL: http://stockholmriders.blogg.se/



POSTAT AV: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

fin bild!

2011-07-19 @ 19:28:00
URL: http://stockholmsjenna.se





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0