Ridpasset igår (27 januari 2011)

Igår på träningen gick det väl kanske inte sådär superbra. Det var ju nåra minus (ca -10) och Mårten hade vilat dagen innan, vilket gör att han blir väldigt pigg. Brukar inte vara några problem om han har vilat egentligen, men eftersom att det var så kallt också så blir han fruktansvärt framåt.

I vilket fall som helst gjorde vi samma övning som i tisdags, då det var en i min grupp som kände att hon ville öva lite mer på den. Mig gjorde det ingenting, inte heller de andra så vi hoppade alltså distansen igen. I början gick det okej, Mårten var väldigt springig men han kändes inte helt okontrollerbar utan lyssnade rätt bra ändå. När vi började hoppa blev det jobbigt. Mårten är inte bäst på att hoppa på lite böjt spår (red in mellan hindrena för att hoppa ett) så det blev lite in i botten tre gånger kanske.

När vi skulle börja hoppa distansen gick det ändå rätt bra, han sög mot hindret och var jäkligt stark men fortfarande så det gick att hålla in. Han blev dock lite bockig efter ett hinder en gång men det gjorde inte så mycket. Satt ju kvar och så.

Hela träningen kändes som ett enda stort kanske. Jag kan inte bestämma mig över om det gick bra eller dålig eller om det bara var kanske. Kanske är nog bäst. En okej träning.




Jag kan förresten inte lägga upp bilder i inläggen här i skolan. De har gjort något med våra datorer så allting är lite knasigt.

PUBLICERAT 2011-01-28 | 09:46:44 | KATEGORI Hoppning | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Igår på träningen gick det väl kanske inte sådär superbra. Det var ju nåra minus (ca -10) och Mårten hade vilat dagen innan, vilket gör att han blir väldigt pigg. Brukar inte vara några problem om han har vilat egentligen, men eftersom att det var så kallt också så blir han fruktansvärt framåt.

I vilket fall som helst gjorde vi samma övning som i tisdags, då det var en i min grupp som kände att hon ville öva lite mer på den. Mig gjorde det ingenting, inte heller de andra så vi hoppade alltså distansen igen. I början gick det okej, Mårten var väldigt springig men han kändes inte helt okontrollerbar utan lyssnade rätt bra ändå. När vi började hoppa blev det jobbigt. Mårten är inte bäst på att hoppa på lite böjt spår (red in mellan hindrena för att hoppa ett) så det blev lite in i botten tre gånger kanske.

När vi skulle börja hoppa distansen gick det ändå rätt bra, han sög mot hindret och var jäkligt stark men fortfarande så det gick att hålla in. Han blev dock lite bockig efter ett hinder en gång men det gjorde inte så mycket. Satt ju kvar och så.

Hela träningen kändes som ett enda stort kanske. Jag kan inte bestämma mig över om det gick bra eller dålig eller om det bara var kanske. Kanske är nog bäst. En okej träning.




Jag kan förresten inte lägga upp bilder i inläggen här i skolan. De har gjort något med våra datorer så allting är lite knasigt.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: Emzan

Rider idag! Woohoo<333

2011-01-28 @ 15:08:08
URL: http://kaakanblogg.blogg.se/





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0