Dagen kortfattat.

Idag har varit både en bra och dålig dag. Hästmässigt alltså. Jag börjar med den dåliga nyheten, för då kan jag nog lätta upp stämningen med den goda sedan. Lite i alla fall.

Det kommer inte bli någon tävling för mig nästa helg som det var planerat. Min pappa glömde betala in min licensavgift så det blir ingen tävling! Misstag kan alla göra, känns bara jäkligt tråkigt för jag hade verkligen planerat att jag skulle tävla och det skulle bli så jäkla roligt! Min och Mårtens första riktiga tävling tillsammans liksom. Men men. Bättre lycka nästa gång.

Till den bra nyheten nu då, för att lätta upp den tråkiga stämningen!

Mårten gick bra idag!! Redan från start sköt han ifrån som fasen med bakbenen i traven, vilket han inte brukar göra jättemycket då han kan vara rätt lat. Men jag vet inte om jag red bättre eller vad det var men gud vad fint han gick!

Red över lite cavalettibommar för att han ska lära sig att lyfta på benen så han inte river så mycket som han gör i hoppningen. De flesta gångerna sprang han bara över eller försökte hoppa över, men det var några gånger i alla fall som han gjorde det jättefint! 

Gjorde inte så avancerat galopparbete - lite längning och kortning samt ökning i tempo bara.

Det är dagar som den när jag svär för att jag inte har någon som vill filma eller ta kort när jag rider! Det är så himla tråkigt att inte ha några kort eller någon film på ridpassen... Känns som att fler än jag borde vilja ha det också, men ja. Alla tycker olika!

Peace.
PUBLICERAT 2011-04-24 | 22:29:25 | KATEGORI Allmänt | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag har varit både en bra och dålig dag. Hästmässigt alltså. Jag börjar med den dåliga nyheten, för då kan jag nog lätta upp stämningen med den goda sedan. Lite i alla fall.

Det kommer inte bli någon tävling för mig nästa helg som det var planerat. Min pappa glömde betala in min licensavgift så det blir ingen tävling! Misstag kan alla göra, känns bara jäkligt tråkigt för jag hade verkligen planerat att jag skulle tävla och det skulle bli så jäkla roligt! Min och Mårtens första riktiga tävling tillsammans liksom. Men men. Bättre lycka nästa gång.

Till den bra nyheten nu då, för att lätta upp den tråkiga stämningen!

Mårten gick bra idag!! Redan från start sköt han ifrån som fasen med bakbenen i traven, vilket han inte brukar göra jättemycket då han kan vara rätt lat. Men jag vet inte om jag red bättre eller vad det var men gud vad fint han gick!

Red över lite cavalettibommar för att han ska lära sig att lyfta på benen så han inte river så mycket som han gör i hoppningen. De flesta gångerna sprang han bara över eller försökte hoppa över, men det var några gånger i alla fall som han gjorde det jättefint! 

Gjorde inte så avancerat galopparbete - lite längning och kortning samt ökning i tempo bara.

Det är dagar som den när jag svär för att jag inte har någon som vill filma eller ta kort när jag rider! Det är så himla tråkigt att inte ha några kort eller någon film på ridpassen... Känns som att fler än jag borde vilja ha det också, men ja. Alla tycker olika!

Peace.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0