Idioter till människor!

Jag tror att de flesta inom ridsporten vet om att det finns sånna idioter som går runt och skär hästar med knivar. Detta förekommer bland alla djur, men i år har knivskärning ökat ansevärt. Som vanligt brukar det vara ca. 20 anmälda fall per år, men i år är det redan uppe i 40-50 anmälningar - vilket oroar mig.

Vad är det för sjuka människor som gör sånt här? Ger sig på ett oskyldigt djur! Det är för mig helt ologiskt varför man skulle vilja göra ett djur, som inte gjort någon skada över huvudtaget illa för nöjes skull. Jag känner ingen som har råkat ut för det, men jag vet att det funnits fall här i närheten. Och det gör mig jäkligt rädd faktiskt.

Jag hoppas att ni slipper vara med om detta! Det är verkligen inget roligt.

Källa.

PUBLICERAT 2010-10-29 | 10:00:00 | KATEGORI Nyheter | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag tror att de flesta inom ridsporten vet om att det finns sånna idioter som går runt och skär hästar med knivar. Detta förekommer bland alla djur, men i år har knivskärning ökat ansevärt. Som vanligt brukar det vara ca. 20 anmälda fall per år, men i år är det redan uppe i 40-50 anmälningar - vilket oroar mig.

Vad är det för sjuka människor som gör sånt här? Ger sig på ett oskyldigt djur! Det är för mig helt ologiskt varför man skulle vilja göra ett djur, som inte gjort någon skada över huvudtaget illa för nöjes skull. Jag känner ingen som har råkat ut för det, men jag vet att det funnits fall här i närheten. Och det gör mig jäkligt rädd faktiskt.

Jag hoppas att ni slipper vara med om detta! Det är verkligen inget roligt.

Källa.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0