Frieserhästen

Alla har säkert en favoritras av hästar, och jag vet att många yngre tycker att Arabiska Fullblod är så otroligt vackra. Men min favorit har alltid varit Frieserhästen. I alla fall ända sedan jag såg min första Frieserhäst  på Göteborg  HS när jag var runt 11.

Jag tycker rasen verkligen får en att häpna, de stora steget, böljande manen, kroppshållningen, hovskägget. Ja allt på den här hästen tilltalar mig. Jag tycker det utan tvekan är världens finaste ras, och jag blir alltid lika glad när jag ser en Frieserhäst komma in på dressyrbanan. För det är trots allt där man ser dem oftast. Många dressyrryttare på elitnivå väljer att använda denna ras då den är väldigt graciös med höga knälyft och nästan svävande steg. Jag har en dröm i mitt liv, och det är att äga en Frieserhäst!

PUBLICERAT 2010-10-29 | 12:04:00 | KATEGORI Allmänt | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alla har säkert en favoritras av hästar, och jag vet att många yngre tycker att Arabiska Fullblod är så otroligt vackra. Men min favorit har alltid varit Frieserhästen. I alla fall ända sedan jag såg min första Frieserhäst  på Göteborg  HS när jag var runt 11.

Jag tycker rasen verkligen får en att häpna, de stora steget, böljande manen, kroppshållningen, hovskägget. Ja allt på den här hästen tilltalar mig. Jag tycker det utan tvekan är världens finaste ras, och jag blir alltid lika glad när jag ser en Frieserhäst komma in på dressyrbanan. För det är trots allt där man ser dem oftast. Många dressyrryttare på elitnivå väljer att använda denna ras då den är väldigt graciös med höga knälyft och nästan svävande steg. Jag har en dröm i mitt liv, och det är att äga en Frieserhäst!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0