De senaste dagarnas ridpass.

Ni får ursäkta min uppdatering den senaste tiden. Men nu i helgen har min pojkvän varit här (han bor utanför Göteborg, vilket gör att vi inte träffas så ofta), och då passar jag på att umgås med honom och har inte riktigt tid för att uppdatera här speciellt mycket... Lovar att göra det om läsare vill det!

Jag red i alla fall i fredags, och han var så jäkla fin! Han var lite stel i början, men när han mjuknade till och skärpte sig lite så gick han som en klocka. Han vill så gärna jobba och är verkligen trevlig att ha och göra med. Han har haft till tendens att springa iväg lite i galoppen men i fredags lyssnade han på mig när jag sa åt honom att lugna sig lite. Sen har han ju inte speciellt mycket muskler nu så han behöver inte bära upp sig lika mycket i galoppen, men det kommer nog. Jobbade i alla fall lite dressyr med skänkelvikningar, serpentiner och volter och som sagt, han var jättefin!

Igår red jag icke då jag blev jättedålig, troligen migrän och spydde tom. Det var inte trevligt alls! Mådde skit hela dagen.

Idag vart det meningen att jag skulle rida, men jag blev så jäkla arg över en grej jag inte har lust att ta upp här, men jag kände att jag verkligen inte skulle vara rättvis mot Mårten, så jag hoppade av, tog in honom och släppte sedan ut honom i hagen igen. Efter att jag ridit kanske 20min.

Imorgon är jag ledig från skolan och ska också rida. Funderar på att skritta ut en bit och sedan rida lite i ridhuset efter det. Har ju faktiskt bara blivit ridhuset nu den senaste veckan och jag känner att jag inte vill tråka ut lilla Mårten.

Oj, vilket långt inlägg det blev. Men ska man beskriva några dagar så ;)


Mårten med sin ägare, Sandra.
PUBLICERAT 2010-11-14 | 21:22:21 | KATEGORI Träningar | 1 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ni får ursäkta min uppdatering den senaste tiden. Men nu i helgen har min pojkvän varit här (han bor utanför Göteborg, vilket gör att vi inte träffas så ofta), och då passar jag på att umgås med honom och har inte riktigt tid för att uppdatera här speciellt mycket... Lovar att göra det om läsare vill det!

Jag red i alla fall i fredags, och han var så jäkla fin! Han var lite stel i början, men när han mjuknade till och skärpte sig lite så gick han som en klocka. Han vill så gärna jobba och är verkligen trevlig att ha och göra med. Han har haft till tendens att springa iväg lite i galoppen men i fredags lyssnade han på mig när jag sa åt honom att lugna sig lite. Sen har han ju inte speciellt mycket muskler nu så han behöver inte bära upp sig lika mycket i galoppen, men det kommer nog. Jobbade i alla fall lite dressyr med skänkelvikningar, serpentiner och volter och som sagt, han var jättefin!

Igår red jag icke då jag blev jättedålig, troligen migrän och spydde tom. Det var inte trevligt alls! Mådde skit hela dagen.

Idag vart det meningen att jag skulle rida, men jag blev så jäkla arg över en grej jag inte har lust att ta upp här, men jag kände att jag verkligen inte skulle vara rättvis mot Mårten, så jag hoppade av, tog in honom och släppte sedan ut honom i hagen igen. Efter att jag ridit kanske 20min.

Imorgon är jag ledig från skolan och ska också rida. Funderar på att skritta ut en bit och sedan rida lite i ridhuset efter det. Har ju faktiskt bara blivit ridhuset nu den senaste veckan och jag känner att jag inte vill tråka ut lilla Mårten.

Oj, vilket långt inlägg det blev. Men ska man beskriva några dagar så ;)


Mårten med sin ägare, Sandra.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



POSTAT AV: antonia<3

vart i småland bor du? :D Jag bor i jönköping nämligen (: eller ah, huskvarna.. ^^

2010-11-14 @ 22:09:16
URL: http://lindtonia.blogg.se/





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0