Tillbaka igen!

Ni får ursäkta den hemska uppdateringen men i juletider använder jag icke datorn. Jag har i alla fall haft det bra tillsammans med familj och släkt. Mårten har fått vila både julafton och juldagen men igår red jag honom på stora grusbanan som nu är full med massamassa snö. Mårten tyckte verkligen det var hur kul som helst! Ville bara springa och springa och springa.


Idag red jag honom i ridhuset. Han behövde jobbas igenom... I början var han väldigt trippig och lite spänd. Men jag lät honom skritta runt i ridhuset på långa tyglar rätt länge, tills han var nästan helt avslappnad. Han är alltid lite trippig när man börjar rida, han är så himla pigg! Började rätt kravlöst och ville bara få honom att ställa sig i sidorna. Gjorde sedan lite volter och bytte varv ganska ofta. Vilket jag alltid försöker göra. Sedan började jag trava igång honom lite smått men saktade av när han blev för springig, vilket han har en tendens att bli. Det märktes ganska väl att han inte hade gjort något speciellt några dagar för han vart fruktansvärt stel i vänstersidan i början. Ville inte alls böja igenom sig och gick emot skänkeln hela tiden. Red mycket serpentiner för att böja åt båda hållen, vilket gav resultat efter ett tag.

I galoppen var han faktiskt hyffsat fin! Har lite svårt att korta sig när jag vill och han mest vill springa. Efter galoppen sen lugnade han i alla fall ner sig mycket och då började jag rida lite skänkelvikningar på långsidorna och det gick fint. Sedan red jag som en åtta igenom ridhuset när jag bara travade av honom. Han var fortfarande lite stel i vänstersidan men var mycket bättre att ställa och böja. Efter det skrittade jag bara av honom och gick med honom i ridhuset en stund.
PUBLICERAT 2010-12-27 | 22:46:42 | KATEGORI Allmänt | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ni får ursäkta den hemska uppdateringen men i juletider använder jag icke datorn. Jag har i alla fall haft det bra tillsammans med familj och släkt. Mårten har fått vila både julafton och juldagen men igår red jag honom på stora grusbanan som nu är full med massamassa snö. Mårten tyckte verkligen det var hur kul som helst! Ville bara springa och springa och springa.


Idag red jag honom i ridhuset. Han behövde jobbas igenom... I början var han väldigt trippig och lite spänd. Men jag lät honom skritta runt i ridhuset på långa tyglar rätt länge, tills han var nästan helt avslappnad. Han är alltid lite trippig när man börjar rida, han är så himla pigg! Började rätt kravlöst och ville bara få honom att ställa sig i sidorna. Gjorde sedan lite volter och bytte varv ganska ofta. Vilket jag alltid försöker göra. Sedan började jag trava igång honom lite smått men saktade av när han blev för springig, vilket han har en tendens att bli. Det märktes ganska väl att han inte hade gjort något speciellt några dagar för han vart fruktansvärt stel i vänstersidan i början. Ville inte alls böja igenom sig och gick emot skänkeln hela tiden. Red mycket serpentiner för att böja åt båda hållen, vilket gav resultat efter ett tag.

I galoppen var han faktiskt hyffsat fin! Har lite svårt att korta sig när jag vill och han mest vill springa. Efter galoppen sen lugnade han i alla fall ner sig mycket och då började jag rida lite skänkelvikningar på långsidorna och det gick fint. Sedan red jag som en åtta igenom ridhuset när jag bara travade av honom. Han var fortfarande lite stel i vänstersidan men var mycket bättre att ställa och böja. Efter det skrittade jag bara av honom och gick med honom i ridhuset en stund.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0