Ridning och ilska = obra.

Igårkväll fick jag ett sms från Mårtens ägare som verkligen gjorde mig både glad och orolig. Jag vet inte om det är så smart att jag tar och skriver om detta nu, men jag kan ju säga att jag fick en hel del att tänka på nu i alla fall!

Jag ska snart bege mig upp till stallet, försöka rida Gåsen lite och se vart vi kommer idag. Vet inte riktigt vad vi ska göra. Öva en del på öppnor och slutor tror jag, lossar ju upp en del i Mårtens bogar och hals. Jag har en del problem med min ilska, (tro inte nu att jag slår min häst, gör jag verkligen inte!) jag blossar upp och min ridning blir mycket sämre på så vis, så jag försöker träna bort den så gott jag kan. Jag vill inte att min häst ska behöva stå ut med en sur ryttare på ryggen! Sen vill jag inte heller att ni ska tro att jag är elak mot honom. När jag känner att jag är så sur att det skulle gå ut över hästen hoppar jag av. Så slipper ni dra förhastade slutsatser...

Men vilket fall som helst, jag är så glad idag så jag tror inte jag kan bli sur. Haha. Händer inte speciellt ofta heller för den delen, men det kommer ju ibland. Får lära mig att ta djupa andetag och räkna till tio ;)


Mårten i stallet igår :)
PUBLICERAT 2010-12-18 | 11:26:04 | KATEGORI Allmänt | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Igårkväll fick jag ett sms från Mårtens ägare som verkligen gjorde mig både glad och orolig. Jag vet inte om det är så smart att jag tar och skriver om detta nu, men jag kan ju säga att jag fick en hel del att tänka på nu i alla fall!

Jag ska snart bege mig upp till stallet, försöka rida Gåsen lite och se vart vi kommer idag. Vet inte riktigt vad vi ska göra. Öva en del på öppnor och slutor tror jag, lossar ju upp en del i Mårtens bogar och hals. Jag har en del problem med min ilska, (tro inte nu att jag slår min häst, gör jag verkligen inte!) jag blossar upp och min ridning blir mycket sämre på så vis, så jag försöker träna bort den så gott jag kan. Jag vill inte att min häst ska behöva stå ut med en sur ryttare på ryggen! Sen vill jag inte heller att ni ska tro att jag är elak mot honom. När jag känner att jag är så sur att det skulle gå ut över hästen hoppar jag av. Så slipper ni dra förhastade slutsatser...

Men vilket fall som helst, jag är så glad idag så jag tror inte jag kan bli sur. Haha. Händer inte speciellt ofta heller för den delen, men det kommer ju ibland. Får lära mig att ta djupa andetag och räkna till tio ;)


Mårten i stallet igår :)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0