Dagens ridpass

Idag red jag, trots att det var så kallt. Mårten har ju vilat två av fyra dagar så jag kände att det vore smartast att trots allt rida honom. Och det är ju inte farligt att rida när det är kallt, så länge man värmer upp.

I början av passet var han väldigt motsträvig och ville inte riktigt släppa efter i halsen. Speciellt inte i traven utan han började hela tiden galoppera trots att jag inte bett honom. Det var fruktansvärt jobbigt och fick stanna och backa några gånger innan han gav sig och började jobba igenom sig. Men när han väl släppte igenom blev han mycket finare och tillslut var han mjuk och fin i sidorna. Flyttade sig fint i skänkelvikningen idag också. Så ett helt okej pass tycker jag!




Både jag och Mårten vart alldeles isiga efter ridpasset.

PUBLICERAT 2010-12-22 | 22:01:00 | KATEGORI Allmänt | 0 Kommentarer
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag red jag, trots att det var så kallt. Mårten har ju vilat två av fyra dagar så jag kände att det vore smartast att trots allt rida honom. Och det är ju inte farligt att rida när det är kallt, så länge man värmer upp.

I början av passet var han väldigt motsträvig och ville inte riktigt släppa efter i halsen. Speciellt inte i traven utan han började hela tiden galoppera trots att jag inte bett honom. Det var fruktansvärt jobbigt och fick stanna och backa några gånger innan han gav sig och började jobba igenom sig. Men när han väl släppte igenom blev han mycket finare och tillslut var han mjuk och fin i sidorna. Flyttade sig fint i skänkelvikningen idag också. Så ett helt okej pass tycker jag!




Både jag och Mårten vart alldeles isiga efter ridpasset.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





NAMN:

MAILADRESS: (visas ej)

URL/BLOGGADRESS:

KOM IHÅG MIG:
VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Trackback
RSS 2.0